4p

Az RTL lépéselőnybe került a túlélő show-val, hiszen két hete lesz a Survivornek arra, hogy a TV2 "nehéztüzérségének" megjelenése előtt a nézők kedvencévé váljon.

 

Az RTL Klubon a múlt héten volt fontos hétköznapi műsorváltozás, hiszen a remekül szereplő Nyerő páros helyett elindult a Survivor újabb évada. A lakatlan szigeten küzdő játékosokat az előző évadban sokan követték az RTL Klubon, és most is jól indultak, hiszen a csatorna átlagát meghaladó 20 százalék körüli közönségarányt hozott minden este a Survivor a 18-49 év közöttiek körében. Ebben amellett, hogy az előző évadban is jól teljesített a műsor, talán az is közrejátszik, hogy a TV2-nél a Piramist ismételni kezdték. A vetélkedőből mind csütörtökön, mind pénteken egy korábbi adást láthattak ismét a nézők. Az ugyanakkor nem derült ki, hogy az október 8-án induló új műsorrendig immár ez lesz a szokásos, vagy csak ezt a két adást helyettesítették ismétléssel.

Nem csak a versenyzők hasizma, hanem a műsor nézettsége is erős volt (Fotó: RTL Klub)
Nem csak a versenyzők hasizma, hanem a műsor nézettsége is erős volt (Fotó: RTL Klub)

Az RTL szempontjából egyébként kulcsfontosságú lenne, hogy beváljon a Survivor, és a nézők este 7-kor reflexszerűen kapcsoljanak hozzájuk, mert ahogy írtuk komoly programstruktúrát rakott össze a TV2. Ennek keretében már sikeresen bizonyított műsorok, mint a Ninja Warrior és a vasárnapokon jelentkező Sztárban sztár mellett számos új produkció is lesz. Ezek közül talán a keddi A legbátrabb páros című műsor tűnik a legerősebbnek, ahol számos celebet felsorakoztatnak, és helyeznek olyan szituációban, ahol egyesek halálra rémülnek.

Aznap egyébként egy új magyar sorozat is indul majd, ami szintén ígéretesnek tűnik, látva azt, hogy az ilyen hazai gyártású műsorokra komoly nézői igény van. De nem ez az egyetlen új hazai sorozat, hiszen a Viasat3 műsorán hétfőtől indul a 200 első randi című romantikus komédiasorozat, amely minden hétköznap este 21 órakor látható majd.

A magyar sorozatok iránti népszerűséget bizonyítja az is, hogy A mi kis falunk ismét tarolt: mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében ismét a legnézettebb műsor lett a sorozat. Utóbbi célcsoportban ráadásul újra sikerült az 1 milliós szint fölé kerülni, amely mindenképpen figyelemre méltó. A vígjáték jövője ugyanakkor egy kicsit zavaros. Az biztos, hogy október 6-án szombaton más műsor, konkrétan az X-Faktor lesz látható A mi kis falunk helyén. Emellett az RTL Klub azt közölte: "A mi kis falunk lakói elmennek pihenni egy kicsit: 2019-ben folytatódnak a kalandok". Miután az előző két évad 8-8 részes volt, a mostani döntés, vagyis, hogy az ötödik részt követően leállnak kissé meglepő, már csak amiatt is, hogy egy "bombaformában" lévő produkciót jegel a csatorna. A korábbi tapasztalatok alapján az X-Faktor első néhány adása, amikor mások bénázásán lehet röhögni, illetve a döntő lehet majd milliós nézettség közelében, a többi adás várhatóan jócskán elmarad majd ettől a szinttől.

Új nap sorozatot indít a Viasat is
Új nap sorozatot indít a Viasat is

Az RTL-nek emellett a vasárnap miatt is fájhat majd a feje, a hét utolsó napján sugárzott Szenzációs négyes nem tud igazán impozáns számokat elérni, a csatorna átlagos közönségarányától rendre elmarad a műsor. Ezúttal sem volt egyébként ez másképp, egy mozifilm verte az RTL műsorát. Igaz, hozzá kell tenni, hogy a vasárnapi filmek esetében a TV2 igyekszik nagysikerű közönségfilmekkel előrukkolni, ezúttal a magyar mozikban remeklő Pappa Pia ment, és lett a kereskedelmi célcsoportban a második legnézettebb program.

Ha a két nagy csatorna műsorain túl megnézzük, hogy mire voltak kíváncsiak a nézők, akkor elsősorban a korábban sikeresen futó mozifilmeket láthatunk a 18-49 évesek adatait tartalmazó listán. Olyan alkotásokkal találkozhatunk ugyanis, mint a Jedi visszatér, a Pixel, az Amerika kapitány: A tél katonája, vagy éppen a Johnny English. A sportműsorok közül szokás szerint a top 15-be került a nézettségi listán a Forma-1, de bekerült a legjobb 50 műsor közé egy focimeccs, a Ferencváros-Újpest rangadó is.

A 39. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hét estéből ismét hatot nyert meg az RTL, míg - már-már szokás szerint - a vasárnap a TV2 győzelmével zárult. Némileg visszaesett ugyanakkor az RTL közönségaránya, hiszen az elmúlt hetek 17 százalékos szintjétől majd egy százalékponttal elmaradva a készülékek előtt ülők 16,1 százalékát érték el. A TV2 ellenben előre tudott lépni, hiszen a csatorna ezúttal 9,3 százalékot ért el. Ellentétesen mozogtak az RTL népszerűbb kábelcsatornái: a F+ közönségaránya csökkent, és 4,8 százalékot ért el, a Cool (4,1 SHR) viszont erősíteni tudott., Ezzel egyébként tovább növelte előnyét a Viasat 3-mal szemben (2,2% SHR). A Duna TV most az egy százalékos szint (0,9% SHR)  alatt zárt.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!