4p

Matolcsy Ádám már-már csodagyerekként került be a sajtóba, miután azt mondta: 31 évesen az eddigi élete munkájából vette meg az Origót kiadó céget. A sikerszéria 2017-ben sem tört meg, kiválóan teljesítettek a cégei.

Matolcsy György jegybankelnök fia, Ádám üzleti érzéke már több cégen keresztül is megmutatkozik. A Balaton Bútor Kft., a Glamorous Kft., az Origo kiadóját megvásárló Magyar Stratégiai Zrt., valamint maga az Origo is szárnyalt a tavalyi évben a beszámolók alapján. Minden esetben jelentősen növekedtek az árbevételek, tetemes nyereség termelődött, melyből összesen 270 milliós osztalékot is megengedhetett magának Matolcsy Ádám. De nézzük sorban!

Osztalékfizető cégek: Balaton Bútor és Magyar Stratégiai Zrt.

A Balaton Bútor Kft. 2017-ben félmilliárddal több árbevételt realizálhatott a korábbinál, majdnem 1,7 milliárd folyt be a kasszába. Ez a belföldi piacnak köszönhető, exportértékesítésből valamivel kevesebb 597 millióhoz jutottak. A kiegészítő melléklet szerint a Balaton Bútor legnagyobb piaca Nagy-Britannia, Németország és Svédország, de szállítottak az USÁ-ba és Ausztráliába is. A költségek növekedése azonban nem volt ilyen mértékű, így a 2016-os 266 ezer forint nyereség után 382 milliót sikerült elérnie, vagyis több mint 1400-szorosára sikerült növelni a nyereséget.

A pénznek azonban csak egy részét hagyta bent a cégben, 150 millió forintot osztalék formájában a tulajdonoshoz került.

A Magyar Stratégiai Zrt.-nél is sikerült több mint a duplájára növelni az árbevételt, 322 millió szerepel a beszámolóban, mivel a költségek változatlanul alacsonyan alakultak, ennek kétharmada meg is maradt tiszta nyereségként. A korábbi 120 millió forint után 267 milliót sikerült termelni, amiből 120 millió forintot vesz ki Matolcsy fia osztalékként.

Matolcsy Ádám (Fotó: Facebook)
Matolcsy Ádám (Fotó: Facebook)

Még a legkisebb sem okozott csalódást

Bár a számok alapján a Glamorous Kft. a legkisebb Matolcsy-cég, a siker itt is tetten érhető volt a beszámoló alapján. Az árbevétel a korábbi 76 millióról 190 millióra ugrott köszönhetően egy új üzletág bevezetésének, ami a költségeket is megnövelte. És mivel a korábbinál kicsit nagyobb, 10,4 milliós pénzügyi veszteséget realizáltak a Növekedési Hitel Bank által nyújtott beruházási hitel után fizetendő kamatnak köszönhetően, végeredményben mindössze néhány ezer forinttal maradt el a nyereség a 2016-ostól, 4,2 millió forintot mutattak ki.

Év végén egyébként még 351 milliós fejlesztési hitelt tartott nyilván a cég.

A friss hús és legnagyobb falat milliárdos nyereséget hozott

Tavaly nyáron jelentette be Matolcsy Ádám, hogy az eddigi munkája eredményéből a Magyar Stratégiai Zrt.-vel megvette az Origót kiadó New Wave Media Group Zrt.-t. Az árbevétel a korábbi 5,6 milliárdról 5,9 milliárdra nőtt, amin belül az export árbevétel közel 40 százalékkal 745 millióra csökkent. A legfőbb piaca a lapnak Szlovákia (450 milliós bevétel), de nagyobb összegre tettek szert Írországból (94 millió), Németországból (45 millió) és Lengyelországból (44 millió).

A kiegészítő mellékletből még az is kiderül, hogy a bevétel döntő része reklámbevétel, 4,6 milliárd, TV- és rádióműsor szolgáltatásból 931 millió folyt be, reklámügynöki tevékenységből 59, tanácsadásból pedig 20 millióra tettek szert.

Ezzel párhuzamosan bár nőttek az anyagjellegű ráfordítások, azt a költségoldalon ellensúlyozni tudta, hogy a létszámcsökkenésből fakadóan kevesebb lett a személyi jellegű ráfordítás is (kicsivel több mint 1 milliárd forint). Végeredményben a 26 millió forintnyi adó elszámolása után 902 milliós nyereséget mutattak ki a cégnél, ami majdnem duplája a 2016-os félmilliárdnak. Osztalékfizetésről azonban nem döntöttek.







LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!