3p

Ma már biztosan tudható, hogy 2020 az e-kereskedelem éve; három negyedév után az online forgalom mintegy 30%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest, ezzel elérte a bruttó 526,5 milliárd forintos szintet – derül ki a GKI Digital és az Árukereső közös kutatásából.

Marketingszakértők szerint ezek a számok egyértelműen a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett változásoknak tudhatók be. A növekedés motorját az úgynevezett átterelődés biztosítja; a vásárlók nagyobb arányban választják a biztonságosabb „plázamentes” online vásárlást, vagyis az idei évben rengeteg költés terelődött át a hagyományos boltokból az online térbe. Ez a magyarázata annak, hogy az e-kereskedelem annak ellenére dinamikus fejlődést képes mutatni, hogy a teljes kiskereskedelem jó esetben csak nullára hozza az évet.

A Black Friday sem hozott lassulást

Noha az előzetes várakozások arról szóltak, hogy a harmadik negyedév relatív visszafogott 19%-os növekedését követően a kereskedelmi főszezon további lassulást hoz, egyelőre úgy tűnik, nem ez történik az utolsó negyedévben… A legnagyobb webáruházak komoly növekedésről számoltak be, persze ebből nehéz lenne kiindulni – fogalmaz a megkérdezett marketingszakértő.

Az Extreme Digital és az eMAG egyesített erőforrásai kiválóan szolgálják a vállalat szolgáltatásfejlesztését. Magyarország két vezető e-kereskedelmi márkája Easybox néven országos csomagautomata-hálózat létesítését kezdte meg. Idén év végéig Budapesten száz helyszínen létesülnek automaták, a jövő év végére azonban tervei szerint az ország legnagyobb, ötszáz helyszínen működő csomagautomata-hálózatát működteti majd az eMAG és az Extreme Digital.

A fúzió jó szolgálatot tehet minden e-kereskedőnek

A tavalyi évben a német Real.de, a francia CDiscount, az olasz ePrice és a román eMAG jelentette be, hogy közös platformot épít a piacok védelme érdekében. Emellett a kormányzatok is kiveszik a részüket a piac védelmében; korábban Franciaországban, illetve Olaszországban röppent fel a hír, miszerint webadó kivetését tervezik a globális szereplők térnyerésével szemben. Hasonló célokat szolgálhat Magyarországon az Extreme Digital és az eMAG jelenléte; részesedésükből adódóan a magyar piac túlzottan kicsi és túlzottan lefedett lehet az Amazon, az eBay, az Alibaba és más óriások számára.

Csökken az e-kereskedelem DIY-jellege

Csökken, de még mindig meghatározó… A hazai webáruházak túlnyomó többsége „egyszemélyes” kereskedelmi vállalkozás. Ilyen esetben a tulajdonos egyszemélyben üzleti vezető, beszerző, marketinges, sőt, sok esetben jogász is – legalábbis próbál az lenni.

A kedvező gazdasági környezetnek és a fejlődő szektornak köszönhetően egyre több webáruház képes továbblépni; ezzel stabilabb működést képesek biztosítani, illetve munkahelyeket képesek teremteni. Szerencsére ingyenes szolgáltatások és eszközök egész sora segíti a munkájukat; a Google bárki számára elérhető professzionális analitikai eszközöket biztosít, rengeteg online tudásanyag érhető el, ingyenes ár-összehasonlító oldal is létezik magyar nyelven…

A marketingszakértő szerint az e-kereskedelem tanulható; kellő szorgalom és rátermettség birtokában bárki előtt adott a lehetőség, hogy profitábilis webáruházat építsen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!