2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy los angelesi sugárút alá szeretett volna alagutat építeni, de beperelték a cégét a helyi lakosok. A pert végül békésen rendezték, a fúrás pedig marad a városban, de áttervezik máshová. 

Elon Musk félig elállt a tervétől, hogy alalgutat fúrjon Los Angeles alá, miután cége, a Boring Company kiegyezett egy környezetvédelmi felülvizsgálattal kapcsolatos perben.

Musk azért csak félig fújt visszavonulót, mert cége közleménye szerint bár a Sepulveda sugárút alá tervezett, forgalomkönnyítő alagutat nem építik meg, helyett fúrnak egy másikat, a Los Angeles Dodgers baseballcsapat stadionjánál.

A Boring Company próbaképpen először Musk űrhajózási cége, a Space X Hawthorne-i központja mellett fúrt. A Los Angelestől 25 kilométerre fekvő város alagútjának hivatalos átadóünnepsége december 10-én lesz. A majdnem teljesen kész alagutat a techguru nemrég videóban mutatta be.

A Sepulveda sugárút alá tervezett fúrást a helyi lakosok akadályozták meg. A városvezetés eredetileg úgy ítélte meg, hogy annak kivitelezéséhez nem szükséges a környezetvédelmi felülvizsgálat, mivel - egyetlen, elszigetelt alagútszakasz révén - nem fognak benne utasokat szállítani. A felperesek viszont azzal érveltek, hogy a Sepulveda-alagút csak az első része lenne egy később kiépítendő, nagyobb földalatti közlekedési rendszernek, melyben már igenis szállítanának utasokat. Erről korábban maga Musk beszélt.

A Boring Company közölte, hogy sikerült békésen rendezni a pert.

A cég B terve a Dugout Loop-ra hallgat, ez az alagút egy metróállomástól az attól 5,7 kilométeres távolságban lévő baseballstadionhoz fut majd, és egy új, metrószerű közlekedési eszköz siklik majd benne. A Boring Company leírása szerint egy zéróemissziós, nagysebességű földalatti tömegközlekedési rendszer lesz, melynek szerelvényei "elektromos csúszkán" közlekednek. Tehát Musk az alagútba egy másik, külsős cégek által megvalósított ötletének, a Hyperloop-nak alapverzióját, a Loop-ot vinné be. Ezek az utaskabinok a hiperváltozattal ellentétben nem 1200 kilométer per órás sebességgel csúsznának, hanem 200-240 kilométer per órással.

(Guardian)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!