Elon Musk félig elállt a tervétől, hogy alalgutat fúrjon Los Angeles alá, miután cége, a Boring Company kiegyezett egy környezetvédelmi felülvizsgálattal kapcsolatos perben.
Musk azért csak félig fújt visszavonulót, mert cége közleménye szerint bár a Sepulveda sugárút alá tervezett, forgalomkönnyítő alagutat nem építik meg, helyett fúrnak egy másikat, a Los Angeles Dodgers baseballcsapat stadionjánál.
A Boring Company próbaképpen először Musk űrhajózási cége, a Space X Hawthorne-i központja mellett fúrt. A Los Angelestől 25 kilométerre fekvő város alagútjának hivatalos átadóünnepsége december 10-én lesz. A majdnem teljesen kész alagutat a techguru nemrég videóban mutatta be.
A Sepulveda sugárút alá tervezett fúrást a helyi lakosok akadályozták meg. A városvezetés eredetileg úgy ítélte meg, hogy annak kivitelezéséhez nem szükséges a környezetvédelmi felülvizsgálat, mivel - egyetlen, elszigetelt alagútszakasz révén - nem fognak benne utasokat szállítani. A felperesek viszont azzal érveltek, hogy a Sepulveda-alagút csak az első része lenne egy később kiépítendő, nagyobb földalatti közlekedési rendszernek, melyben már igenis szállítanának utasokat. Erről korábban maga Musk beszélt.
A Boring Company közölte, hogy sikerült békésen rendezni a pert.
A cég B terve a Dugout Loop-ra hallgat, ez az alagút egy metróállomástól az attól 5,7 kilométeres távolságban lévő baseballstadionhoz fut majd, és egy új, metrószerű közlekedési eszköz siklik majd benne. A Boring Company leírása szerint egy zéróemissziós, nagysebességű földalatti tömegközlekedési rendszer lesz, melynek szerelvényei "elektromos csúszkán" közlekednek. Tehát Musk az alagútba egy másik, külsős cégek által megvalósított ötletének, a Hyperloop-nak alapverzióját, a Loop-ot vinné be. Ezek az utaskabinok a hiperváltozattal ellentétben nem 1200 kilométer per órás sebességgel csúsznának, hanem 200-240 kilométer per órással.
(Guardian)