3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Bemutatta életnagyságú utaskabinját a Hyperloop Transportation Technologies. A cég az ígéretek szerint három éven belül megvalósítja Elon Musk lebegő, csőben száguldó szerelvényének tervét. Egyelőre azonban még a biztonsági előírások sincsenek meg, és nem is ők az egyedüli cég a hyperloop-versenyben.

Újabb lépéssel kerültünk közelebb Elon Musk egyik nagy álmának megvalósításához kedden: bemutatta első életnagyságú utaskabinját a Hyperloop Transportation Technologies. A hyperloop technológiát Musk még 2013-ban álmodta meg. A földalatti tömegközlekedés megreformálását és felgyorsítását célozza, és a lényege, hogy metrószerű szerelvények külön az erre gyártott, légritkított csövekben közlekednek, ám nem síneken, hanem mágnesek segítségével a sínek felett lebegve, akár 1200 kilométer per órás sebességgel. Így a Los Angeles-San Francisco távot 30 perc alatt lehetne megtenni vele.

Musk ezt a projektet nem akarta házon belül megoldani, a kizárólagos fejlesztésről lemondott, így most több cég verseng egymással a tervek megvalósításáért. Ezek egyike a kaliforniai székhelyű HTT, mely a bemutatót viszont kivitelező partnerük székhelyén, Cadizban tartotta.

Az utaskabin 32 méter hosszú, és öt tonnát nyom. Egyelőre nincs végleges szám, hogy hány utas fér majd el benne, mert a beltere még nincs teljesen kidolgozva, de a HTT 28-40 férőhellyel számol. A kabin külső felülete egy speciális, karbonszálas borítás, melybe érzékelő szenzorokat építettek, majd a Marvel-képregények és filmek fantáziafémének nyomán a cég elnevezte vibraniumnak.

A szerelvény majdani utasainak a jelen állás szerint még külön lemondó nyilatkozatot kell aláírniuk, mielőtt beszállnak a kapszulába, mert a hyperloop jogi és biztonsági előírásai még nincsenek kidolgozva.

A bemutató után a kapszulát elszállítják a HTT toulousi kutatás-fejlesztési központjába, ahol élesben, síneken - pontosabban sínek fölött - is letesztelik. A cég vezetősége azt ígéri, hogy három éven belül elkészülnek a teljes és működőképes szerelvényekkel. Cső is lesz, amiben az utasok száguldozhatnak majd, mert a HTT már több megállapodást is megkötött hyperloop-pályák építésére Kínában, Ukrajnában és az Egyesült Arab Emírségekben.

Viszont nem a HTT az első vállalat, mely előállt a tesztelhető kabinjával: a Virgin Hyperloop One nevű cég még februárban, Dubajban mutatta be a saját prototípusát.

(CNBC)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!