Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
F. Szabó Emese

A légi közlekedésre hosszú hónapok óta enervált haldoklás jellemző. Alig van járat, senki sem tud semmit, senki sem repül sehova. Ehhez képest a Wizz Air és a Ryanair árfolyama az egekben van, mintha nem is lenne világjárvány. Az emberek megőrültek? Vagy ezek a cégek tudnak valamit, amit a versenytársak nem?

A kezdet

Tavaly márciusban egyik hétről a másikra esett vissza gyakorlatilag nullára a légiforgalom. A rendkívül jó 2019-es év után mi másban reménykedtek volna a légicégek, mint a hasonló folytatásban. Az életüket a környezetvédők és az akadékoskodó szakszervezetek nehezítették meg csupán, de ez az ügymenet része. Aztán a covid bekopogtatott Európába és szétspriccelt az egész világon.

A közlekedés nagymértékben visszaesett. A légitársaságok árfolyama február végén esni kezdett, és március végére beszakadtak. Az emberek féltek repülőre ülni, féltek kimenni a reptérre, féltek a biztonsági ellenőrzésnél sorba állni és féltek attól, hogy estleg a hőmérő 38 fokot mér majd.

Az egyes légitársaságokat természetesen eltérő helyzetben és állapotban érte a sokk. A Wizz Air és a Ryanair, a két európai ultra fapados (vagy ahogyan magukat szeretik hívni ultradiszkont) cég jó számokkal és jó állapotban fogadta a leállását. A jó szám és jó állapot azt jelentette, hogy rendkívül nagy likviditással bírt mindkét társaság egészséges költségszerkezettel, tartható adósságállománnyal. Összességében a Ryanair rosszabb helyzetben volt, mert a flottáját Boeingek alkotják – kivéve az osztrák leányt, a Laudamotiont, amely Airbusokkal repül –, így a céget megütötte a Boeing Maxokat érintő botrány. Plusz a Boeingnek nincs olyan hosszú gépe, mint az Airbus A321 – ezekkel az Airbusokkal sikerült az egy ülésre eső költségben a Wizznek a Ryanair alá mennie.

Járatinformációs tábla a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2020 márciusában, már a járvány első napjaiban sok járatot töröltek (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)Járatinformációs tábla a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2020 márciusában, már a járvány első napjaiban sok járatot töröltek (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Ugyanez a jó évkezdet több versenytársról nem volt elmondható. Az easyJet volt még a legjobb bőrben.

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

14 napig ingyenesen hozzáférhet Prémium tartalmainkhoz a következő lépések megtétele után:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Adja meg bankkártyája adatait - a választott csomag díját csak a 14 napos próbaidőszak letelte UTÁN vonjuk le bankszámlájáról

+1: A 14 napos próbaidőszak alatt Profiloldalán bejelentkezve BÁRMIKOR LEMONDHATJA előfizetését

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

Regisztráció

Jelszó visszaállítás

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.