A mögöttünk hagyott héten tartották a Média Hungary konferenciát, ahol számos érdekesség derült ki. Fischer Gábor, a TV2-csoport programigazgatója elmondta, hogy idén újabb négy tévéadót indítanak, és ezzel év végére összesen 15 darabból fog állni a portfóliójuk. Nehéz eldönteni, mekkora létjogosultsága lesz például a Jockey TV-nek, amin régi sorozatok láthatók majd, mint például a Dallas vagy a Columbo, de az biztos, hogy a kábelszolgáltatók a kormányzati hátszél miatt belistázzák ezt is. Mellette még egy filmcsatornát is indítanak Moziverzum néven, mely egy felsőkategóriás, prémium mozicsatorna lesz - mondta Ficher Gábor.Idén indul továbbá a korábban már beharangozott két új sportcsatorna, a Spíler2 TV és a Spíler3 TV is.
A programigazgató azt is elárulta, hogy a december elején erősen indult, majd a konkurenciaharcban nézőket vesztett Korhatáros szerelem is folytatódik. A Kovács Patrícia, Kovács Tamás, Dobó Kata, Kamarás Iván és más ismert színész szereplésével készülő sorozat várhatóan ősszel kerül képernyőre és valószínűleg hetente jelentkező epizódokkal vetítik majd.
Szintén a TV2-höz kapcsolódó hír, hogy ősszel két új reality is várható, az egyik egy gasztroműsor lesz, náluk tér ugyanis vissza a VIASAT3 egykori műsora, a MasterChef. A különbség a korábbiakhoz képest az lesz, hogy a Konyhafőnök VIP-hez hasonlóan celebek szerepelnek majd a műsorban, és mérik össze szakácstudományukat. Emellett várható egy, a Survivor-höz hasonló műsor is, amelyben szintén ismeret emberek versenyeznek egymással, párokat alkotva egy szigeten. A csatornán az ősz egyik nagy durranása lehet majd a Csak show és más semmi című produkció, amely eredetileg egy izraeli formátum, külföldön I Can Do That címmel futott. Nem meglepő módon ezt is a celebritásokra épít, és valamennyire a Sztárban sztárhoz hasonlít majd.
Az RTL vezetői mellőzték a fent említett Media Hungary konferenciát, ugyanakkor Kolosi Péter az index-hu-nak nyilatkozva elmondta, hogy a Mi kis falunk biztosan folytatódik. A csatorna programigazgatója azt is elárulta, hogy elégedettek új sorozatuk, A Tanár számaival, de egyelőre még nem döntöttek a folytatásról. Azt is elmondta, hogy a Piramis ugyan jobb számokat hozott A Falnál, de nem sok értelmét látták, hogy egy olyan időszakban járassák csúcsra a nézettséget, ami hirdetési szempontból a legkevésbé releváns.
A Fal egyébként hétfőtől új lehetőséget kap arra, hogy bizonyítson, a Konyhafőnököt ugyanis Sebestyén Balázs vetélkedője váltja. Nagy kérdés persze, hogy mit tudnak a műsorból kihozni, a TV2-n ugyanis az aktuális vetélkedő, a Bezár a bazár nagyon lendületbe jött, és volt olyan nap, amikor 20 százalék feletti közönségarányt ért el. Ez pedig - véleményünk szerint - sötét árnyat vet az év elején botladozva induló vetélkedő jövőjére. Valószínűsíthető ugyanakkor, hogy ha az est első részében A Fal nem marad le, akkor vár a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest az RTL javára fogja billenteni a mérleg nyelvét a hétköznap estéken. A TV2 korábban igen sikeres műsorának, a Vigyázat gyerekkel vagyoknak az új változata (Vigyázat, szülővel vagyok!) meglehetősen harmatosan teljesített az első héten. Mind a csatorna átlagától, mind az ebben az idősávban futó Áll az alku számaitól elmaradt Ördög Nóra műsora a kereskedelmi célcsoportban. Ez azért is jelent meglepetést, mert egy időben a Vigyázat gyerekkel vagyok! volt a TV2 messze legsikeresebb hétköznapi produkciója.
A hétvége krónikájához tartozik még, hogy a Duna TV szombaton végre versenyre tudott kelni a nagyobb csatornákkal. Az Eurovíziós Dalverseny ugyanis relatív magas nézettséget hozott. Az este 9-től 0:50-ig tartó monstre közvetítés teljes adásideje alatt a műsor 15 százalék feletti közönségarányt ért a lakosság 4 éven felüli részének körében, míg a 18-49 éveseknél a készülékek előtt ülők 13 százaléka nézte a műsort. Aznap ráadásul a Galaxis őrzői révén a F+ is nagyot ment, a számok alapján az átkapcsoló nézők számottevő része az RTL helyett nézett mást. A csatorna ráadásul vasárnap sem tudott javítani, a Kiütés című film meglehetősen gyenge számokat produkált, így esélyük sem lehetett a Sztárban sztárral "felálló" TV2-vel szemben.
A 19. héten az átlagos közönségarányt nézve így az RTL Klub jelentősen visszaesett, a csatornát a képernyők előtt ülők 14,6 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), míg a TV2 közönségaránya 11,6 százalék volt. Az erős vasárnap ellenére sem erősödött az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely 4,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Cool 3,5 százalékot. Csak toporgott a Viasat3, amelynek most csak a képernyők előtt ülők 2,6 százaléka jutott. A Duna TV egyszeri csodát tett az Eurovízió miatt, a közönségaránya 2 százalékra ugrott fel.