3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A tévés nézettségi adatok azt mutatják, az egyenes kieséses szakasz ismét megmozgatta a nézőket. Az unalmas meccseket is rengetegen követték.

A kereskedelmi tévék nem szaggatják meg magukat, de ha ezt tennék, vélhetőleg akkor sem lenne sokkal több nézőjük. A magyarok ugyanis ismét többen kezdték el nézni a labdarúgó világbajnokság találkozóit ahogy növekszik a tét.

A mögöttünk hagyott héten ismét a focimeccsek uralták a képernyőket. A csoportmeccsek utolsó körei számos izgalmas találkozót, és nem várt eredményt hoztak. A meglepetések között a legnagyobb a címvédő német válogatott távozása volt, majd a hétvégén gyorsan elbúcsúzott három másik közönségkedvenc csapat, a Ronaldo vezette Portugália, Messi és az argentinok, illetve az Iniesta féle spanyol csapat is. A sportszakmai kérdéseken túl is érdekes lesz, mennyiben befolyásolja mindez a világbajnokság körüli médiaérdeklődést. Az ugyanis elvitathatatlan, hogy a legnagyobb sztárok még akkor is sok nézőt érdekelnek, ha a játékuk nem kimagasló.

A magyar nézők szempontjából egyébként a legnagyobb érdeklődés egyértelműen a brazil válogatott iránt nyilvánult meg. A világbajnokság első hetében a seleção Svájc elleni találkozóját nézték itthon a legtöbben. Majd a csoportmeccsek harmadik körét is "ők vitték", a Szerbia elleni meccsükkel. Ez a meccs egyébként a kereskedelmi célcsoportban a a nézettségi versenyt így sem nyerte meg, "csak" a másodikok lettek. Ha a teljes lakosságot nézzük, akkor pedig a képzeletbeli dobogó harmadik fokára léphettek fel.

A első helyre mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a vasárnap esti Horvátország Dánia elleni továbbjutása került. A teljes mérkőzés időtartamában 1 millió felett volt a nézők száma, ami jelentős előrelépés a második heti adatokhoz képest, főleg úgy, hogy az első néhány perc után meglehetősen unalmas volt a következő nagyjából száz perc. És csak a hosszabbítás utolsó 5 perce hozott ismét komoly érdekességet, majd az azt követő büntetőpárbaj. Persze ha unalom, akkor valószínűleg a spanyolok meddő passzolgatását nehéz felülmúlni. Ennek ellenére az Oroszország-Spanyolország találkozó is sok nézőt vonzott: a teljes lakosságban a rangsor negyedik helyére került, míg a 18-49 éveseknél a hatodik.

Megkínozták a nézőket
Megkínozták a nézőket

A meccsek mellett a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub vasárnap esti filmje, a Megint 17 című vígjáték, a Híradó, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest hozott jobb számokat. Ami a teljes lakosságot illeti, ott a TV2 örülhetett, a foci-vb után ugyanis a Tényeg hozta a legjobb nézettséget. Az RTL műsorai közül a Híradó, a Fókusz és a Barátok közt tudott jobban szerepelni.

A 26. héten az átlagos közönségarányt nézve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub visszaküzdötte magát a lélektani 10 százalékos szint fölé (10,2%). Kevésbé volt szerencsés a TV2, náluk ugyan megállt a nézőszám csökkenése, ám közönségaránya ezúttal is csak 5,3 százalék volt. Egy lépésre maradt el tőlük az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely viszont kicsit javított, őket a tévé előtt ülők 4,4 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,7 százalékos közönségarányt mértek. A május végi számoktól immár jócskán elmaradt a Viasat3 (1,8% SHR), miközben a Duna TV a párhuzamosan futó csoportmeccseknek köszönhetően látványosan, 2,3 százalékra növelte a közönségarányát.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!