3p

A tévés nézettségi adatok azt mutatják, az egyenes kieséses szakasz ismét megmozgatta a nézőket. Az unalmas meccseket is rengetegen követték.

A kereskedelmi tévék nem szaggatják meg magukat, de ha ezt tennék, vélhetőleg akkor sem lenne sokkal több nézőjük. A magyarok ugyanis ismét többen kezdték el nézni a labdarúgó világbajnokság találkozóit ahogy növekszik a tét.

A mögöttünk hagyott héten ismét a focimeccsek uralták a képernyőket. A csoportmeccsek utolsó körei számos izgalmas találkozót, és nem várt eredményt hoztak. A meglepetések között a legnagyobb a címvédő német válogatott távozása volt, majd a hétvégén gyorsan elbúcsúzott három másik közönségkedvenc csapat, a Ronaldo vezette Portugália, Messi és az argentinok, illetve az Iniesta féle spanyol csapat is. A sportszakmai kérdéseken túl is érdekes lesz, mennyiben befolyásolja mindez a világbajnokság körüli médiaérdeklődést. Az ugyanis elvitathatatlan, hogy a legnagyobb sztárok még akkor is sok nézőt érdekelnek, ha a játékuk nem kimagasló.

A magyar nézők szempontjából egyébként a legnagyobb érdeklődés egyértelműen a brazil válogatott iránt nyilvánult meg. A világbajnokság első hetében a seleção Svájc elleni találkozóját nézték itthon a legtöbben. Majd a csoportmeccsek harmadik körét is "ők vitték", a Szerbia elleni meccsükkel. Ez a meccs egyébként a kereskedelmi célcsoportban a a nézettségi versenyt így sem nyerte meg, "csak" a másodikok lettek. Ha a teljes lakosságot nézzük, akkor pedig a képzeletbeli dobogó harmadik fokára léphettek fel.

A első helyre mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a vasárnap esti Horvátország Dánia elleni továbbjutása került. A teljes mérkőzés időtartamában 1 millió felett volt a nézők száma, ami jelentős előrelépés a második heti adatokhoz képest, főleg úgy, hogy az első néhány perc után meglehetősen unalmas volt a következő nagyjából száz perc. És csak a hosszabbítás utolsó 5 perce hozott ismét komoly érdekességet, majd az azt követő büntetőpárbaj. Persze ha unalom, akkor valószínűleg a spanyolok meddő passzolgatását nehéz felülmúlni. Ennek ellenére az Oroszország-Spanyolország találkozó is sok nézőt vonzott: a teljes lakosságban a rangsor negyedik helyére került, míg a 18-49 éveseknél a hatodik.

Megkínozták a nézőket
Megkínozták a nézőket

A meccsek mellett a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub vasárnap esti filmje, a Megint 17 című vígjáték, a Híradó, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest hozott jobb számokat. Ami a teljes lakosságot illeti, ott a TV2 örülhetett, a foci-vb után ugyanis a Tényeg hozta a legjobb nézettséget. Az RTL műsorai közül a Híradó, a Fókusz és a Barátok közt tudott jobban szerepelni.

A 26. héten az átlagos közönségarányt nézve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub visszaküzdötte magát a lélektani 10 százalékos szint fölé (10,2%). Kevésbé volt szerencsés a TV2, náluk ugyan megállt a nézőszám csökkenése, ám közönségaránya ezúttal is csak 5,3 százalék volt. Egy lépésre maradt el tőlük az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely viszont kicsit javított, őket a tévé előtt ülők 4,4 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,7 százalékos közönségarányt mértek. A május végi számoktól immár jócskán elmaradt a Viasat3 (1,8% SHR), miközben a Duna TV a párhuzamosan futó csoportmeccseknek köszönhetően látványosan, 2,3 százalékra növelte a közönségarányát.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!