A kereskedelmi tévék nem szaggatják meg magukat, de ha ezt tennék, vélhetőleg akkor sem lenne sokkal több nézőjük. A magyarok ugyanis ismét többen kezdték el nézni a labdarúgó világbajnokság találkozóit ahogy növekszik a tét.
A mögöttünk hagyott héten ismét a focimeccsek uralták a képernyőket. A csoportmeccsek utolsó körei számos izgalmas találkozót, és nem várt eredményt hoztak. A meglepetések között a legnagyobb a címvédő német válogatott távozása volt, majd a hétvégén gyorsan elbúcsúzott három másik közönségkedvenc csapat, a Ronaldo vezette Portugália, Messi és az argentinok, illetve az Iniesta féle spanyol csapat is. A sportszakmai kérdéseken túl is érdekes lesz, mennyiben befolyásolja mindez a világbajnokság körüli médiaérdeklődést. Az ugyanis elvitathatatlan, hogy a legnagyobb sztárok még akkor is sok nézőt érdekelnek, ha a játékuk nem kimagasló.
A első helyre mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság körében a vasárnap esti Horvátország Dánia elleni továbbjutása került. A teljes mérkőzés időtartamában 1 millió felett volt a nézők száma, ami jelentős előrelépés a második heti adatokhoz képest, főleg úgy, hogy az első néhány perc után meglehetősen unalmas volt a következő nagyjából száz perc. És csak a hosszabbítás utolsó 5 perce hozott ismét komoly érdekességet, majd az azt követő büntetőpárbaj. Persze ha unalom, akkor valószínűleg a spanyolok meddő passzolgatását nehéz felülmúlni. Ennek ellenére az Oroszország-Spanyolország találkozó is sok nézőt vonzott: a teljes lakosságban a rangsor negyedik helyére került, míg a 18-49 éveseknél a hatodik.
A meccsek mellett a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub vasárnap esti filmje, a Megint 17 című vígjáték, a Híradó, a Fókusz és az Éjjel-nappal Budapest hozott jobb számokat. Ami a teljes lakosságot illeti, ott a TV2 örülhetett, a foci-vb után ugyanis a Tényeg hozta a legjobb nézettséget. Az RTL műsorai közül a Híradó, a Fókusz és a Barátok közt tudott jobban szerepelni.
A 26. héten az átlagos közönségarányt nézve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub visszaküzdötte magát a lélektani 10 százalékos szint fölé (10,2%). Kevésbé volt szerencsés a TV2, náluk ugyan megállt a nézőszám csökkenése, ám közönségaránya ezúttal is csak 5,3 százalék volt. Egy lépésre maradt el tőlük az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amely viszont kicsit javított, őket a tévé előtt ülők 4,4 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,7 százalékos közönségarányt mértek. A május végi számoktól immár jócskán elmaradt a Viasat3 (1,8% SHR), miközben a Duna TV a párhuzamosan futó csoportmeccseknek köszönhetően látványosan, 2,3 százalékra növelte a közönségarányát.