4p

Az első napokban a tévés nézettségi adatok kiéhezett nézőkről tanúskodtak. A második hétre ez úgy tűnik enyhült.

A számok alapján kicsit úgy tűnik a magyarok esténként vagy focit néznek, vagy semmit. A labdarúgó világbajnokság legnézettebb mérkőzésének száma elmaradt ugyanakkor az egy héttel korábbi adattól. Ahogy azt az mfor.hu megírta labdarúgó világbajnokság nyitányát követő napokban a brazil-svájci meccs vonzotta a legtöbb nézőt, 1 milliónál is többen voltak rá kíváncsiak Magyarországon. A második hét is tartogatott csemegéket, ilyen volt a horvátok könnyed diadala az argentinok ellen, lengyel barátaik kiesése, az angolok gólzáporos győzelme is. A legtöbben – nem véletlenül – arra voltak kíváncsiak, vajon szégyenszemre kiesik-e a címvédő Németország, vagy a svédek ellen stabilizálni tudják a helyzetüket.

A szombat esti találkozó lett mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosságot tekintve a legnézettebb műsor a múlt héten. A végletekig izgalmas összecsapást 860 ezren nézték a 4 éven felüliek közül, míg a 18-49-es korosztályból 355 ezer nézőt regisztrált a méréseket végző vállalat, a Nielsen. A fenti nézőszám, ahogy jeleztük az első hét csúcsától elmarad, ugyanakkor csapnivalónak közel sem nevezhető. Nagyjából ugyanis ennyien nézték májusban a Nagy duett döntőjét, ami a tavaszi évad egyik legerősebb műsora volt. A számok elemzése során érdemes azt is figyelembe venni, hogy nyáron hagyományosan alacsonyabb a tévénézők száma, illetve örök anomális, hogy azokat mennyire pontosan tudják regisztrálni, akik kocsmákban, kivetítőkön követik a meccseket. (A Nielsen szerint egyébként az ilyen nézők sem maradnak ki a mérésből.) 

A magyarok is imádták Kroos gólját
A magyarok is imádták Kroos gólját


Emellett a focis világeseményeken megfigyelhető, ami most is igazolódott, hogy az első meccseken magasabb nézőszám tapasztalható, köszönhetően a várva várt kezdetnek. A nézők azonban egy pár nap után telítődnek, és a komoly izgalmakat tartogató találkozók esetében mutatnak kiugró számokat a statisztikák. Ugyanakkor ahogy kihullanak a kevésbé neves csapatok - ez általában a legjobb 8 között már így van – az érdeklődés ismét megélénkül, amely a döntő esetében csúcsosodik ki. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy egy hasonló forgatókönyvet most is megelőlegezzünk a világbajnokságnak.

A focimeccseknek köszönhetően egyébként minden estét (19-23 óra közötti sávban) az M4 Sport nyert meg, a két nagy kereskedelemi tévé pedig lemaradva követi. Így mind az RTL, mind a TV2 legfeljebb apró részsikereknek örülhet. A TV2 számára – a korábbinál jóval alacsonyabb nézőszámokat elérve – ez a hírműsoruk relatív jó teljesítménye volt. A Tények ugyanis pénteken és a hétvégén is minden célcsoportban felülmúlta az RTL-es Híradót. A TV2 közleménye szerint a Tényekre közel 679 ezren, míg a Híradóra csupán közel 532 ezren voltak kíváncsiak. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy egy hónappal ezelőtt a hírműsorok nézőszáma 800 ezer körül volt.

Az RTL számára az jelenthet örömöt, hogy a napi szappanoperájuk, a Barátok közt meglepően jól tartja magát, volt olyan nap, amikor a tévé előtt ülők közel 14 százaléka nézte a Berényi család történetét. Ennek is köszönhetően az RTL Klub teljesítménye kisebb mértékben esett vissza, mint a TV2-é.


A 25. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub is 10 százalék alá csúszott, igaz, csak minimális mértékben. Tovább csúszott lefele a TV2 is, amelynek közönségaránya ezúttal 5,3 százalék volt. Egy lépésre maradt el tőlük az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, őket a tévé előtt ülők 4,2 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,7 százalékos közönségarányt mértek. A május végi számoktól immár jócskán elmaradt a Viasat3 (2,2% SHR), és a Duna TV is elsősorban a magasabb hétvégi számainak köszönhetően lépte át az 1 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!