A számok alapján kicsit úgy tűnik a magyarok esténként vagy focit néznek, vagy semmit. A labdarúgó világbajnokság legnézettebb mérkőzésének száma elmaradt ugyanakkor az egy héttel korábbi adattól. Ahogy azt az mfor.hu megírta labdarúgó világbajnokság nyitányát követő napokban a brazil-svájci meccs vonzotta a legtöbb nézőt, 1 milliónál is többen voltak rá kíváncsiak Magyarországon. A második hét is tartogatott csemegéket, ilyen volt a horvátok könnyed diadala az argentinok ellen, lengyel barátaik kiesése, az angolok gólzáporos győzelme is. A legtöbben – nem véletlenül – arra voltak kíváncsiak, vajon szégyenszemre kiesik-e a címvédő Németország, vagy a svédek ellen stabilizálni tudják a helyzetüket.
A szombat esti találkozó lett mind a kereskedelmi célcsoportban, mind pedig a teljes lakosságot tekintve a legnézettebb műsor a múlt héten. A végletekig izgalmas összecsapást 860 ezren nézték a 4 éven felüliek közül, míg a 18-49-es korosztályból 355 ezer nézőt regisztrált a méréseket végző vállalat, a Nielsen. A fenti nézőszám, ahogy jeleztük az első hét csúcsától elmarad, ugyanakkor csapnivalónak közel sem nevezhető. Nagyjából ugyanis ennyien nézték májusban a Nagy duett döntőjét, ami a tavaszi évad egyik legerősebb műsora volt. A számok elemzése során érdemes azt is figyelembe venni, hogy nyáron hagyományosan alacsonyabb a tévénézők száma, illetve örök anomális, hogy azokat mennyire pontosan tudják regisztrálni, akik kocsmákban, kivetítőkön követik a meccseket. (A Nielsen szerint egyébként az ilyen nézők sem maradnak ki a mérésből.)
Emellett a focis világeseményeken megfigyelhető, ami most is igazolódott, hogy az első meccseken magasabb nézőszám tapasztalható, köszönhetően a várva várt kezdetnek. A nézők azonban egy pár nap után telítődnek, és a komoly izgalmakat tartogató találkozók esetében mutatnak kiugró számokat a statisztikák. Ugyanakkor ahogy kihullanak a kevésbé neves csapatok - ez általában a legjobb 8 között már így van – az érdeklődés ismét megélénkül, amely a döntő esetében csúcsosodik ki. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy egy hasonló forgatókönyvet most is megelőlegezzünk a világbajnokságnak.
A focimeccseknek köszönhetően egyébként minden estét (19-23 óra közötti sávban) az M4 Sport nyert meg, a két nagy kereskedelemi tévé pedig lemaradva követi. Így mind az RTL, mind a TV2 legfeljebb apró részsikereknek örülhet. A TV2 számára – a korábbinál jóval alacsonyabb nézőszámokat elérve – ez a hírműsoruk relatív jó teljesítménye volt. A Tények ugyanis pénteken és a hétvégén is minden célcsoportban felülmúlta az RTL-es Híradót. A TV2 közleménye szerint a Tényekre közel 679 ezren, míg a Híradóra csupán közel 532 ezren voltak kíváncsiak. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy egy hónappal ezelőtt a hírműsorok nézőszáma 800 ezer körül volt.
Az RTL számára az jelenthet örömöt, hogy a napi szappanoperájuk, a Barátok közt meglepően jól tartja magát, volt olyan nap, amikor a tévé előtt ülők közel 14 százaléka nézte a Berényi család történetét. Ennek is köszönhetően az RTL Klub teljesítménye kisebb mértékben esett vissza, mint a TV2-é.
A 25. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub is 10 százalék alá csúszott, igaz, csak minimális mértékben. Tovább csúszott lefele a TV2 is, amelynek közönségaránya ezúttal 5,3 százalék volt. Egy lépésre maradt el tőlük az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, őket a tévé előtt ülők 4,2 százaléka választotta. Őket a Cool követte, az esetükben 3,7 százalékos közönségarányt mértek. A május végi számoktól immár jócskán elmaradt a Viasat3 (2,2% SHR), és a Duna TV is elsősorban a magasabb hétvégi számainak köszönhetően lépte át az 1 százalékot.