3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Michel O'Leary nem fogta vissza magát, amikor a légitársaságokra kivetett extraprofitadókról beszélt.

A Ryanair vezérigazgatójával a HVG készített interjút, amiben a keresetlen stílusáról is ismert Michel O'Leary rögtön az első mondatában keményen beleszállt Nagy Márton gazdaságfejlesztésért felelős miniszterbe. Arra a kérdésre, hogy mi jutott először eszébe, amikor az új adóról hallott, így válaszolt:

"Az, hogy ez a Nagy Márton egy komplett idióta. Nem tudjuk megérteni azt az érvelését, hogy 'extraprofit különadót' kell kivetni a légiiparra, amikor az elmúlt évben rekord veszteségeket szenvedtünk el a Covid és az ukrajnai háború miatt."

Michael O'Leary, Ryanair-vezér nem boldog az új adótól. Fotó: Wikimedia/World Travel & Tourism Council
Michael O'Leary, Ryanair-vezér nem boldog az új adótól. Fotó: Wikimedia/World Travel & Tourism Council

Majd azzal folytatta, hogy elküldi a miniszternek a "Közgazdaságtan tökfejeknek" című könyvet, mivel a Ryanair és a Wizzair az elmúlt 12 hónapban összesen egymilliárd eurós veszteséget könyvelt el, erre különadót vetnek ki rájuk. Szerinte más európai kormányok megtalálták azokat az iparágakat, ahol valóban extra nyereség keletkezett.

Michael O'Leary arrról is beszélt, hogy komoly visszaesés lehet a magyarországi légiforgalomban és a turizmusban.

"A Ryanair a legnagyobb légitársaság Magyarországon, ha mi bejelentjük, hogy kevesebb járatot indítunk, annak észrevehető hatása lesz, képtelenség, hogy úgy is meglegyen az annyira várt növekedés. Magyarországon rekordszintű volt a légi forgalom növekedése a Covid előtt, ami jórészt a Ryanairnek és a Wizz Airnek volt köszönhető, hiszen az országnak nincs nemzeti légitársasága a Malév csődje óta. Mégis ki fogja ezeket a járatokat üzemeltetni? Másik 26 uniós országban is jelen vagyunk, ahol nem jutott eszébe a kormánynak, hogy a légi utasokra extraprofitadót vessen ki. Az emberek máshova is el tudnak utazni Magyarország helyett – ezért gondolom, hogy ez az adó káros lesz nem csak a légi forgalom, de a turizmus és a foglalkoztatás számára is. És ez az idióta miniszter azzal érvel, hogy megvédi a magyar családokat? Ugyan már."

Desztinációkat ugyan egyelőre nem terveznek megszüntetni, a járatokat viszont minden bizonnyal ritkítani fogják.

A vezérigazgató tisztában van azzal, hogy az adó áthárítása miatt vizsgálódnak a magyar hatóságok, de úgy véli, hogy a vizsgálatnak a miniszter irodájában kéne kezdődnie, tárgyalni pedig nem tervez a magyar kormánnyal.

"Nem fecséreljük arra az időnket, hogy egy olyan kormánnyal tárgyaljunk, amelyiknek ez az ostoba miniszter is a tagja."

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!