Ugyanakkor Kína első számú autógyártója a vártnál korábban kezdi meg az autógyártást egy új, Törökországban épülő üzemében, ahol az alacsonyabb munkaerőköltségek vannak, és jelentősen meghaladja majd a bejelentett termelési terveit – mondta az egyik forrás a Reutersnek, amit a Telex szúrt ki.
A termelés áthelyezése Magyarországról Törökország javára visszaesést jelentene az Európai Unió számára, amely abban reménykedett, hogy a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámok majd kínai beruházásokat és jól fizetett munkahelyeket hoznak majd az európai gyártásban.
Fotó: Szeged-Csanádi Egyházmegye
Visszafogott szegedi termelés
A BYD 4 milliárd eurós szegedi üzeme 2026-ban kezdi meg a tömegtermelést, de a források szerint az egész év során csak néhány tízezer járművet fog gyártani.
Ez a gyár kezdeti, 150 ezer darabos termelési kapacitásának töredéke lenne. Végül a maximális kapacitása évi 300 ezer autó lesz. A BYD közölte, hogy októberben megkezdi működését Szegeden, de a tömeggyártás kezdetének időpontját nem közölte nyilvánosan. A szegedi termelés várhatóan 2027-ben növekedni fog, de a források szerint még mindig a tervezett kapacitás alatt marad.
Eközben a török Manisában
Eközben az autógyártó 1 milliárd dolláros törökországi üzeme, amelynek a tervek szerint 2026 végén kellett volna megkezdenie a termelést, évi 150 ezer autó kapacitással, jövőre több autót fog gyártani, mint a magyar üzem – mondta az egyik forrás.
A nyugat-törökországi Manisában található üzem termelése 2027-ben messze meghaladja majd a 150 ezer autót, és a BYD 2028-ban ismét jelentősen növeli a termelést – tette hozzá a forrás.