2p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai BYD 2026-ig elhalasztja a tömegtermelést új, magyarországi elektromos járműgyárában, és legalább az első két évben a kapacitás alatt fogja üzemeltetni az üzemet.

Ugyanakkor Kína első számú autógyártója a vártnál korábban kezdi meg az autógyártást egy új, Törökországban épülő üzemében, ahol az alacsonyabb munkaerőköltségek vannak, és jelentősen meghaladja majd a bejelentett termelési terveit – mondta az egyik forrás a Reutersnek, amit a Telex szúrt ki.

A termelés áthelyezése Magyarországról Törökország javára visszaesést jelentene az Európai Unió számára, amely abban reménykedett, hogy a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámok majd kínai beruházásokat és jól fizetett munkahelyeket hoznak majd az európai gyártásban.

Szeged gondjai tornyosulnak?
Szeged gondjai tornyosulnak?
Fotó: Szeged-Csanádi Egyházmegye

Visszafogott szegedi termelés

A BYD 4 milliárd eurós szegedi üzeme 2026-ban kezdi meg a tömegtermelést, de a források szerint az egész év során csak néhány tízezer járművet fog gyártani.

Ez a gyár kezdeti, 150 ezer darabos termelési kapacitásának töredéke lenne. Végül a maximális kapacitása évi 300 ezer autó lesz. A BYD közölte, hogy októberben megkezdi működését Szegeden, de a tömeggyártás kezdetének időpontját nem közölte nyilvánosan. A szegedi termelés várhatóan 2027-ben növekedni fog, de a források szerint még mindig a tervezett kapacitás alatt marad.

Eközben a török Manisában

Eközben az autógyártó 1 milliárd dolláros törökországi üzeme, amelynek a tervek szerint 2026 végén kellett volna megkezdenie a termelést, évi 150 ezer autó kapacitással, jövőre több autót fog gyártani, mint a magyar üzem – mondta az egyik forrás.

A nyugat-törökországi Manisában található üzem termelése 2027-ben messze meghaladja majd a 150 ezer autót, és a BYD 2028-ban ismét jelentősen növeli a termelést – tette hozzá a forrás.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!