A Szentkirályi Magyarország Kft. maximálisan együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), miután eljárás indult a vállalkozással szemben - közölte a cég az MTI-vel kedden a GVH hétfői bejelentésére reagálva. A hatóság - több más szereplő mellett - a Szentkirályit is vizsgálja, fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt. A cég szerint a mostani eljárás túlnyomórészt a Szentkirályi egy 2019-es kommunikációs kampányában használt, fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja. Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta, és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent.
A Szentkirályi azt írja: nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán, illetve korábbi döntésük ellenére. A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad - hangsúlyozták.
A cég állítása szerint mindig kiemelt figyelmet fordítottak a jogszabályi környezetnek való maradéktalan megfelelésre, a vállalatra és annak tevékenységére vonatkozó szabályozások betartására és a hatóságokkal történő szoros együttműködésre.
Határozottan elítéli
A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a „zöldre mosás" vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat - szögezték le.
A GVH hétfőn közölte, hogy eljárásában vizsgálja több vállalkozásnak a kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott állításait termékük környezeti hatásaira vonatkozóan. A Szentkirályi Magyarország Kft. 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba" körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!", „100 százalékban újrahasznosítható", „Palackból palackot, 50 százalék rePET", és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.