2p

A hatóság túlnyomórészt a Szentkirályi Magyarország Kft.-nek egy 2019-es kommunikációs kampányában használt, fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja.

A Szentkirályi Magyarország Kft. maximálisan együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), miután eljárás indult a vállalkozással szemben - közölte a cég az MTI-vel kedden a GVH hétfői bejelentésére reagálva. A hatóság - több más szereplő mellett - a Szentkirályit is vizsgálja, fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt. A cég szerint a mostani eljárás túlnyomórészt a Szentkirályi egy 2019-es kommunikációs kampányában használt, fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja. Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta, és akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent.

A Szentkirályi azt írja: nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán, illetve korábbi döntésük ellenére. A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad - hangsúlyozták.

A cég állítása szerint mindig kiemelt figyelmet fordítottak a jogszabályi környezetnek való maradéktalan megfelelésre, a vállalatra és annak tevékenységére vonatkozó szabályozások betartására és a hatóságokkal történő szoros együttműködésre.

Az ásványvízgyártó a miértekre is kíváncsi
Az ásványvízgyártó a miértekre is kíváncsi
Fotó: Szentkirályi

Határozottan elítéli

A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a „zöldre mosás" vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat - szögezték le.

A GVH hétfőn közölte, hogy eljárásában vizsgálja több vállalkozásnak a kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott állításait termékük környezeti hatásaira vonatkozóan. A Szentkirályi Magyarország Kft. 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba" körforgásos rendszert hirdeti, amelynek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!", „100 százalékban újrahasznosítható", „Palackból palackot, 50 százalék rePET", és ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal és képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!