2018. március 29. 17:13
MTI

Teljes fúzióról folytat egyeztetés az egymással szoros technológiai együttműködést folytató Renault és Nissan autógyár a Bloomberg üzleti hírügynökség csütörtökön megjelent beszámolója szerint.

A fúzióval létrejövő autóipari konszern élén a Renault és a Nissan vezérigazgatói posztját párhuzamosan betöltő és az egyesülést erősen szorgalmazó Carlos Ghosn állna. Az egyesülés legnagyobb akadálya a Renault irányításába beleszólási jogot biztosító francia állami tulajdonrész.

A francia pénzügyminisztérium és a Renault egyaránt elzárkózott a Bloomberg értesülésének a kommentálásától, a Nissan szóvivője pedig kijelentette, hogy nem foglalkoznak híresztelések és találgatások kommentálásával.

Carlos Ghosn már februárban jelezte egy beszédében, hogy szándékában állt a két vállalat közötti együttműködést "vissza nem fordíthatóvá" tenni. Márciusban pedig médiaértesülések jelentek meg arról, hogy Carlos Ghosn a francia állam tulajdonrészének a kivásárlását igyekszik elérni. Ez utóbbit azonban mindkét érintett fél "spekulációnak" minősítette.

Carlos Ghosn a fúzióval koronázná meg pályafutását (Forrás: renault.com) Carlos Ghosn a fúzióval koronázná meg pályafutását (Forrás: renault.com)


A Renault és a Nissan 1999 óta folytat együttműködést a beszállítói lánc optimalizálásában és technikai fejlesztésekben. Az együttműködés kölcsönös részvénytulajdonnal van megerősítve: a Renault 43 százalékos Nissan-részesedéssel rendelkezik, a Nissan pedig 15 százalékos Renault pakettet tudhat magáénak. Csakhogy a Renaultban a francia államnak is van egy 15 százalékos, a cég működésébe beleszólást biztosító pakettje. Élve ezzel a lehetőséggel legutóbb például jelentős mértékben megkurtította Carlos Ghosn javadalmazását a francia állam.

Az autógyárak fúziójával a Nissan ellenőrzése alatt álló Mitsubishi autógyárat is beszámítva a világ legnagyobb autóipari csoportja jönne létre - ha a Volkswagen konszernről leszámítjuk annak haszongépjármű gyártó érdekeltségeit, a MAN és Scania cégeket. Tavaly a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 10,6 millió, a Volkswagen konszern 10,7 millió járművet gyártott.

A Renault és a Nissan autógyárak együttes piaci tőkeértéke a tőzsdén több mint 60 milliárd euró. A fúziós értesülés hatására a Renault részvénye több mint nyolc százalékkal egy évtizede a legmagasabbra erősödött a párizsi tőzsdén, majd az árfolyamnyereség később öt százalékra mérséklődött. A tokiói tőzsde már zárva tartott a hír megjelenésekor.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek december legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. A K&H Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 53 332 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.