4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 21. századi ingatlankezelőknek fel kell ismerniük, hogy ma már csak szolgáltatásfókuszú, a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektető üzemeltetési stratégiával lehet elnyerni a bérlők bizalmát. Győri Gyula, a CPI Facility Management vezetője nyilatkozott erről, és több, az üzemeltetést érintő aktuális kérdésről.   

A globális ingatlankezelőknek a Covid-járványok és az energiaválság hatására teljesen át kellett alakítaniuk az üzemeltetésről vallott gondolataikat és stratégiájukat, hogy fenntartsák cégük pozitív egyenlegét, illetve a bérlőikkel ápolt jó kapcsolatot. Így tett a CPI FM, a hazai kereskedelmi ingatlanpiac egyik vezető szereplője, a CPI Hungary leányvállalata is.

„Az ingatlanüzemeltetés világa egyre inkább a szolgáltatás- és élményalapú folyamatok felé halad. A CPI Facility Management eleinte kényelmesen működő cég volt, mostanra viszont folyamatosan új célokat kitűző, változásokat megélő vállalattá vált. Mi a folyamatos változással hangoljuk rá magunkat a bérlői igényekre” – fogalmazta meg a lényeget Győri Gyula.

Egy átlagos dolgozó számára már nem számít különlegesnek, ha bejárhat egy normális felszereltségű bérleménybe, és napi 8 órát eltölthet az irodában. Pozitív légkört sugárzó, szolgáltatásbarát és a fenntarthatóságra is összepontosító helyiségekre vágynak az emberek, és ezt csak megfelelő minőségű üzemeltetéssel lehet elérni.

A szakember úgy látja, egy ingatlankezelő cégnek erkölcsi kötelessége, hogy magas minőségű üzemeltetési tudással adjon bérbe épületeket. Hogy ezt hogyan lehet elérni? „Mi a tegnapi működtetési tapasztalatokból készítünk sok-sok adatot, és ezek alapján tudjuk javítani a holnapi szolgálatatások színvonalát.”

Minél kisebb a lábnyom, annál jobb

A dolgozók komfortszintjének alakulását ma már nem csak maga az irodai környezet és a benti szolgáltatások, de az épület természetre gyakorolt hatása is befolyásolja. Az üzemeltetőknek ezt is figyelembe kell venniük, és úgy kell megtartaniuk, növelniük a kényelmi színvonalat, hogy egyre kisebb környezeti lábnyomot hagyjanak maguk után. Nem mellesleg a bérlők bizalmát is növeli, ha a bérbeadó hosszú távon fenntarthatóvá, olcsóbbá tudja tenni a működést.

A tapasztalat azt mutatja, a nagyobb bérlők számára ma már alapvetés, hogy minél zöldebbek legyenek, ez az üzleti modell része, és vonzerő a leendő munkatársak számára is. A piac némiképp kierőszakolta a zöldebb működést. Az energiamegtakarítás az üzemeltető cégek számára egyúttal morális kérdés, másrészről stratégiát kell hozzá alkotni.

„A CPI-nál bevezettük a zöld szerződést, bérlői fórumokat tartunk, ahol elmagyarázzuk, miért változtatunk például az energiabeszerzésben, miért telepítünk napelemeket, hőszivattyút. Átláthatóvá tesszük számukra a mindennapi folyamatainkat. Csak a bérlőkkel közösen tudunk fenntartható célokat kitűzni. Az energiakrízis növelte az egymásrautaltságunkat, ők is jobban érzik, hogy gazdasági szükségletté vált a fenntarthatóbb működés” – mondta Győri Gyula. 

Az energiafogyasztás a célzott beruházások mellett hatékonyan csökkenthető, ha munkaidőn kívül a szellőztetési, hűtési, fűtési rendszereket alacsony fokozaton működtetik az üzemeltetők.

A CPI-nál Győri szerint a környezettudatosság nem okoz problémát a munkatársak körében, ha megfelelően tűzik ki a célokat, és megkapják a szükséges információkat.

A CPI Property Group 2022-ben az Immofinanz és az S Immo vállalatok többségi tulajdonosa lett. Noha több, a portfólióba került új épület jól működik, szükséges volt a változtatás, és egységesítés a CPI üzemeltetési stratégiájának megfelelően. Az energiastratégiának köszönhetően a vállalat el tudta elérni, hogy az átvett épületek gáz- és villamosenergia díjai 40-50 százalékkal csökkenjenek.

Győri Gyula kitért rá: a CPI fontosnak tartja, hogy üzemeltetési költségei a valóságot tükrözzék. Ha mi egy egyszerű széket teszünk be egy irodába, nem mondjuk rá, hogy fotel, ha fotelt teszünk be, akkor fotelként hirdetjük, és úgy árazzuk. A szolgáltatásainkat tekintve teljesen átláthatóak vagyunk.”

(x)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!