3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs több mint másfél éves a cég, de már meggyűlt a baja az adóhatósággal.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Adó- és Vámigazgatósága 2022. február 9-én végrehajtást indított az Első Magyar Léghajógyár Kft.-vel szemben - vettük észre a társaság cégkivonatában.

Ez azt is jelenti, hogy a cég valamilyen adótartozást halmozott fel, vagy késedelmi pótlékkal befizetésével maradhatott el. Mindenesetre a végrehajtás megindítása nem jelenti automatikusan a cég megszűnését, gyakran látni arra példákat, hogy akár pár nap, akár pár hónap után az adóhivatal megszünteti az eljárást miután az érintett cég rendezte tartozását a NAV felé.

Hamar meggyűlt a baj a NAV-val (Fotó: MTI)
Hamar meggyűlt a baj a NAV-val (Fotó: MTI)

Mint arról lapunk elsőként beszámolt, ahogy arra a cég elnevezése is utal, légi, űrjármű gyártásával terveznek foglalkozni a tulajdonosok, akik köre a cég megalapítása óta megváltozott. A Kft.-t ugyanis három cég alapította:

  • többségi tulajdonrésze volt a debreceni RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • mellette a kecskeméti Edubox Kft.,
  • és a nyírlugosi Mopi-Trade Kft. rendelkezett tulajdoni hányaddal.

Két hónappal később a többségi tulajdonos, RTS Vízvágó Kft. a tulajdonrészéből 600 ezer forint névértékű részt eladott az izraeli Atlas LTA Advanced Technology nevű cégnek. Erre rá két hónappal a kecskeméti Edubox Bt. is eladta üzletrészét, a 450 ezer forint névértékű részesedést 450 ezer forintért Dzsudzsák Balázs vásárolta meg. Ezzel 15 százalékos részesedést szerzett az Első Magyar Léghajógyár Kft.-ben. Jelenleg tehát 4 tulajdonosa van a cégnek:

  • 50 százaléka van az RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • 20 százaléka az Atlasnak,
  • 15-15 százaléka pedig a Mopi-Trade-nek és Dzsudzsák Balázsnak.

A legesélyesebb, hogy a cég az izraeli Atlas projektnének megvalósításának lehetne részese. Az Atlast ugyanis az ukrán származású Gennadij Verba alapította néhány izraeli barátjával közösen azzal a céllal, hogy „a levegőnél könnyebb” járműveket: léghajókat, gázzal működő ballonokat és más szálló légieszközt gyártson a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

Dzsudzsák Balázs a léghajógyártással foglalkozó cég után tovább bővítette céghálóját és tevékenységi köreit: a sportszerkereskedelemmel, egészségüggyel és léghajó-gyártással foglalkozó cégek után 2021. novemberében alapította meg többedmagával a BGZN Tüzép Kft.-t budapesti székhellyel és 3 millió forintos törzstőkével. Az üzletrészeken hárman osztoznak: a debreceni focista és Erdélyi Zoltán 33-33 százalékot, a csömöri illetőségű Gyöngy Gábor 34 százalékot birtokol. A cég főtevékenysége fa-, építőanyag-, szaniteráru-nagykereskedelme lett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!