3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs több mint másfél éves a cég, de már meggyűlt a baja az adóhatósággal.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Adó- és Vámigazgatósága 2022. február 9-én végrehajtást indított az Első Magyar Léghajógyár Kft.-vel szemben - vettük észre a társaság cégkivonatában.

Ez azt is jelenti, hogy a cég valamilyen adótartozást halmozott fel, vagy késedelmi pótlékkal befizetésével maradhatott el. Mindenesetre a végrehajtás megindítása nem jelenti automatikusan a cég megszűnését, gyakran látni arra példákat, hogy akár pár nap, akár pár hónap után az adóhivatal megszünteti az eljárást miután az érintett cég rendezte tartozását a NAV felé.

Hamar meggyűlt a baj a NAV-val (Fotó: MTI)
Hamar meggyűlt a baj a NAV-val (Fotó: MTI)

Mint arról lapunk elsőként beszámolt, ahogy arra a cég elnevezése is utal, légi, űrjármű gyártásával terveznek foglalkozni a tulajdonosok, akik köre a cég megalapítása óta megváltozott. A Kft.-t ugyanis három cég alapította:

  • többségi tulajdonrésze volt a debreceni RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • mellette a kecskeméti Edubox Kft.,
  • és a nyírlugosi Mopi-Trade Kft. rendelkezett tulajdoni hányaddal.

Két hónappal később a többségi tulajdonos, RTS Vízvágó Kft. a tulajdonrészéből 600 ezer forint névértékű részt eladott az izraeli Atlas LTA Advanced Technology nevű cégnek. Erre rá két hónappal a kecskeméti Edubox Bt. is eladta üzletrészét, a 450 ezer forint névértékű részesedést 450 ezer forintért Dzsudzsák Balázs vásárolta meg. Ezzel 15 százalékos részesedést szerzett az Első Magyar Léghajógyár Kft.-ben. Jelenleg tehát 4 tulajdonosa van a cégnek:

  • 50 százaléka van az RTS Vízvágó Kft.-nek,
  • 20 százaléka az Atlasnak,
  • 15-15 százaléka pedig a Mopi-Trade-nek és Dzsudzsák Balázsnak.

A legesélyesebb, hogy a cég az izraeli Atlas projektnének megvalósításának lehetne részese. Az Atlast ugyanis az ukrán származású Gennadij Verba alapította néhány izraeli barátjával közösen azzal a céllal, hogy „a levegőnél könnyebb” járműveket: léghajókat, gázzal működő ballonokat és más szálló légieszközt gyártson a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

Dzsudzsák Balázs a léghajógyártással foglalkozó cég után tovább bővítette céghálóját és tevékenységi köreit: a sportszerkereskedelemmel, egészségüggyel és léghajó-gyártással foglalkozó cégek után 2021. novemberében alapította meg többedmagával a BGZN Tüzép Kft.-t budapesti székhellyel és 3 millió forintos törzstőkével. Az üzletrészeken hárman osztoznak: a debreceni focista és Erdélyi Zoltán 33-33 százalékot, a csömöri illetőségű Gyöngy Gábor 34 százalékot birtokol. A cég főtevékenysége fa-, építőanyag-, szaniteráru-nagykereskedelme lett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!