3p

A webshop marketingstratégia egy nagyon szép szókapcsolat, pláne, ha tudjuk, hogy még profitot is hoz. Minden benne van, ami divatossá tesz egy kifejezést.

A webshop népszerű dolog, a marketinghez mindenki ért (vagy nem?), a stratégia meg kellően komoly ahhoz, hogy amikor meghallják, valami nagyon ütős dologra gondoljanak. Mindenesetre ez kell ahhoz, hogy a webáruházad ne süllyedjen el az érdektelenség tengerében.

Egy webáruházra mindig időt kell fordítani. A marketingnek pedig az életed részévé kell válnia. Nyitott szemmel kell járnod, bátran kell alkalmaznod a marketingeszközöket, amelyből szerencsére elég sok teljesen ingyenes. Ha ezeket nem használod ki, akkor tulajdonképpen tálcán kínálod a konkurenciának a saját vevődet. Ezt akarod?

Webshop marketingstartégia 

A legkézenfekvőbb, pusztán a józan paraszti ésszel kialakítható stratégia, ha a legtöbb releváns és fizetőképes vásárlót csábítod a webshopodba, nem engeded el őket vásárlás nélkül, megszerzed az elérhetőségüket, majd egy automatizmusnak köszönhetően újra és újra vásárlásra csábítod. Így hűséges törzsvásárlókat szerezhetsz.

Ehhez el kell érned, hogy minél többen érkezzenek a honlapodra. Vevőfogó hirdetésekkel, jó célzással ez lehetséges. A tűpontos célzás segítségével valóban olyan potenciális vevők érkeznek a webshopba, akik a te termékedet keresik.

Ezután több pénzt kell kisajtolni a vevőkből. Ne csak belépőterméket vegyen, ne csak egy darabot, ne minimális kosárértéket halmozzon fel.

Majd végül, bírd rá őket, hogy újra tőled vásároljanak.

Hogy mindezt elérd, alaposan meg kell ismerned a vevőköröd. Mit szeretnek, mire költenek, hány évesek, milyen társadalmi csoporthoz tartoznak? Ezért kell az életed részévé tenni a marketinget. Hogy meg tudd válaszolni a kérdéseket és ezek mentén célozhasd őket.

Amikor hiányzik a stratégia

Amikor hiányzik a megfelelő webshop marketingstratégia, akkor nem megy a bolt. Az eladó nem ismeri a vevőit, meg sem próbál értékesíteni, pláne nem vevőt generálni a látogatóból, lagymatag, jelentéktelen hirdetések készülnek. Így valóban elmarad a siker. Olyan ez, mint arra a vonatra várni, aminek még a sínpályáját sem fektették le… Ha nem egy szellemvonatot szeretnél meglovagolni, akkor fel kell építeni a webshop marketingstratégiáját.

Minden webshop más, de a feladat mindenhol ugyanaz. Határozd meg a célcsoportot, azaz már legyen elképzelés a vevőkörödről. Ha mindenkinek el akarsz adni, akkor senkinek sem fogsz. Ki sokat markol, keveset fog - hogy klasszikust idézzünk. Döntsd el, kiknek szeretnél árulni, majd ismerd meg őket. Alaposan elemezd a statisztikákat. Ha megvannak a főbb körvonalak, kezdj tesztelni.

A tesztelést mindenki szereti megspórolni, de rossz hírünk van: csak ezáltal kapsz valós képet a vásárlóidról. 

A tesztelés mutatja meg, mire harapnak a vevők. Ha ez megvan, a további finomítás segít még többet eladni nekik (upsell), növelni a kosárértéket, majd törzsvásárlót faragni belőlük. Már meg is érkeztél a webshop marketingstratégiához.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!