Webshop marketingstartégia
A legkézenfekvőbb, pusztán a józan paraszti ésszel kialakítható stratégia, ha a legtöbb releváns és fizetőképes vásárlót csábítod a webshopodba, nem engeded el őket vásárlás nélkül, megszerzed az elérhetőségüket, majd egy automatizmusnak köszönhetően újra és újra vásárlásra csábítod. Így hűséges törzsvásárlókat szerezhetsz.
Ehhez el kell érned, hogy minél többen érkezzenek a honlapodra. Vevőfogó hirdetésekkel, jó célzással ez lehetséges. A tűpontos célzás segítségével valóban olyan potenciális vevők érkeznek a webshopba, akik a te termékedet keresik.
Ezután több pénzt kell kisajtolni a vevőkből. Ne csak belépőterméket vegyen, ne csak egy darabot, ne minimális kosárértéket halmozzon fel.
Majd végül, bírd rá őket, hogy újra tőled vásároljanak.
Hogy mindezt elérd, alaposan meg kell ismerned a vevőköröd. Mit szeretnek, mire költenek, hány évesek, milyen társadalmi csoporthoz tartoznak? Ezért kell az életed részévé tenni a marketinget. Hogy meg tudd válaszolni a kérdéseket és ezek mentén célozhasd őket.
Amikor hiányzik a stratégia
Amikor hiányzik a megfelelő webshop marketingstratégia, akkor nem megy a bolt. Az eladó nem ismeri a vevőit, meg sem próbál értékesíteni, pláne nem vevőt generálni a látogatóból, lagymatag, jelentéktelen hirdetések készülnek. Így valóban elmarad a siker. Olyan ez, mint arra a vonatra várni, aminek még a sínpályáját sem fektették le… Ha nem egy szellemvonatot szeretnél meglovagolni, akkor fel kell építeni a webshop marketingstratégiáját.
Minden webshop más, de a feladat mindenhol ugyanaz. Határozd meg a célcsoportot, azaz már legyen elképzelés a vevőkörödről. Ha mindenkinek el akarsz adni, akkor senkinek sem fogsz. Ki sokat markol, keveset fog - hogy klasszikust idézzünk. Döntsd el, kiknek szeretnél árulni, majd ismerd meg őket. Alaposan elemezd a statisztikákat. Ha megvannak a főbb körvonalak, kezdj tesztelni.
A tesztelést mindenki szereti megspórolni, de rossz hírünk van: csak ezáltal kapsz valós képet a vásárlóidról.
A tesztelés mutatja meg, mire harapnak a vevők. Ha ez megvan, a további finomítás segít még többet eladni nekik (upsell), növelni a kosárértéket, majd törzsvásárlót faragni belőlük. Már meg is érkeztél a webshop marketingstratégiához.