2p

A Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex ambiciózus fenntarthatósági célokat fogalmazott meg, többek között ígéretet tett arra, hogy 2030-ig több mint 50 százalékkal csökkenti a kibocsátását, 2040-re pedig nettó nullára törekszik.

A Zara mellett a Pull & Bear és Bershka cégeket is birtokló divatóriás az alacsony hatású szálakra, az ellátási lánc átalakítására, a biológiai sokféleségre és a körforgásos kezdeményezésekre fog összpontosítani, mivel a fast fashion kiskereskedőkre egyre nagyobb nyomás nehezedik a hulladékcsökkentés terén.

Óscar García Maceiras vezérigazgató szerint a célok "rendkívül ambiciózusak, bár csak egy újabb lépés abban a munkában, amit a vállalat már évek óta folytat" - írja a Retail Gazette. Az évtized végére a spanyol csoport rostjainak mintegy 40 százaléka újrahasznosítási folyamatokból, 25 százaléka pedig fenntartható módon termesztett növényekből származik majd.

Középpontban a fenntarthatóság.
Középpontban a fenntarthatóság.

Az Inditex korábban azt tűzte ki célul, hogy fenntarthatóbb pamutot, lenvásznat, poliésztert és fapépből készült szálakat használjon, de az újrahasznosított szálakra vonatkozóan nem volt átfogó célja. A vállalatcsoport tovább kívánja bővíteni a körforgásos kezdeményezéseit, például a Zara Pre-Owned-et, és támogatni fogja a biológiai sokféleséget védő és növelő projekteket.

"A jövő nem előre meghatározott, és ezt soha nem szabad elfelejtenünk" - mondta Marta Ortega Pérez, az Inditex elnöke.

Az új célkitűzésekre akkor kerül sor, amikor az Európai Bizottság olyan szabályozást dolgoz ki, amely a ruházati kiskereskedőkkel fizettetné meg az általuk termelt hulladékot, azzal érvelve, hogy a fast-fashion márkák "impulzív vásárlásra, és nagyobb mennyiségű ruha vásárlására ösztönzik a vásárlókat".

A múlt hónapban az Inditex a vártnál jobb, 54 százalékos profitnövekedést ért el az első negyedévben, mivel az eladások tartották a lépést az erős 2022-es év után, amikor a megélhetési válság közepette a többi kiskereskedőnél jobban teljesített. A világ legnagyobb divatcégénél a bruttó nyereség 14 százalékkal 3,96 milliárdra, valamint az EBITDA 14 százalékkal 1,89 milliárd fontra emelkedett az április 30-ig tartó három hónapban 2023-ban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!