A Zara mellett a Pull & Bear és Bershka cégeket is birtokló divatóriás az alacsony hatású szálakra, az ellátási lánc átalakítására, a biológiai sokféleségre és a körforgásos kezdeményezésekre fog összpontosítani, mivel a fast fashion kiskereskedőkre egyre nagyobb nyomás nehezedik a hulladékcsökkentés terén.
Óscar García Maceiras vezérigazgató szerint a célok "rendkívül ambiciózusak, bár csak egy újabb lépés abban a munkában, amit a vállalat már évek óta folytat" - írja a Retail Gazette. Az évtized végére a spanyol csoport rostjainak mintegy 40 százaléka újrahasznosítási folyamatokból, 25 százaléka pedig fenntartható módon termesztett növényekből származik majd.
Az Inditex korábban azt tűzte ki célul, hogy fenntarthatóbb pamutot, lenvásznat, poliésztert és fapépből készült szálakat használjon, de az újrahasznosított szálakra vonatkozóan nem volt átfogó célja. A vállalatcsoport tovább kívánja bővíteni a körforgásos kezdeményezéseit, például a Zara Pre-Owned-et, és támogatni fogja a biológiai sokféleséget védő és növelő projekteket.
"A jövő nem előre meghatározott, és ezt soha nem szabad elfelejtenünk" - mondta Marta Ortega Pérez, az Inditex elnöke.
Az új célkitűzésekre akkor kerül sor, amikor az Európai Bizottság olyan szabályozást dolgoz ki, amely a ruházati kiskereskedőkkel fizettetné meg az általuk termelt hulladékot, azzal érvelve, hogy a fast-fashion márkák "impulzív vásárlásra, és nagyobb mennyiségű ruha vásárlására ösztönzik a vásárlókat".
A múlt hónapban az Inditex a vártnál jobb, 54 százalékos profitnövekedést ért el az első negyedévben, mivel az eladások tartották a lépést az erős 2022-es év után, amikor a megélhetési válság közepette a többi kiskereskedőnél jobban teljesített. A világ legnagyobb divatcégénél a bruttó nyereség 14 százalékkal 3,96 milliárdra, valamint az EBITDA 14 százalékkal 1,89 milliárd fontra emelkedett az április 30-ig tartó három hónapban 2023-ban.