2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex ambiciózus fenntarthatósági célokat fogalmazott meg, többek között ígéretet tett arra, hogy 2030-ig több mint 50 százalékkal csökkenti a kibocsátását, 2040-re pedig nettó nullára törekszik.

A Zara mellett a Pull & Bear és Bershka cégeket is birtokló divatóriás az alacsony hatású szálakra, az ellátási lánc átalakítására, a biológiai sokféleségre és a körforgásos kezdeményezésekre fog összpontosítani, mivel a fast fashion kiskereskedőkre egyre nagyobb nyomás nehezedik a hulladékcsökkentés terén.

Óscar García Maceiras vezérigazgató szerint a célok "rendkívül ambiciózusak, bár csak egy újabb lépés abban a munkában, amit a vállalat már évek óta folytat" - írja a Retail Gazette. Az évtized végére a spanyol csoport rostjainak mintegy 40 százaléka újrahasznosítási folyamatokból, 25 százaléka pedig fenntartható módon termesztett növényekből származik majd.

Középpontban a fenntarthatóság.
Középpontban a fenntarthatóság.

Az Inditex korábban azt tűzte ki célul, hogy fenntarthatóbb pamutot, lenvásznat, poliésztert és fapépből készült szálakat használjon, de az újrahasznosított szálakra vonatkozóan nem volt átfogó célja. A vállalatcsoport tovább kívánja bővíteni a körforgásos kezdeményezéseit, például a Zara Pre-Owned-et, és támogatni fogja a biológiai sokféleséget védő és növelő projekteket.

"A jövő nem előre meghatározott, és ezt soha nem szabad elfelejtenünk" - mondta Marta Ortega Pérez, az Inditex elnöke.

Az új célkitűzésekre akkor kerül sor, amikor az Európai Bizottság olyan szabályozást dolgoz ki, amely a ruházati kiskereskedőkkel fizettetné meg az általuk termelt hulladékot, azzal érvelve, hogy a fast-fashion márkák "impulzív vásárlásra, és nagyobb mennyiségű ruha vásárlására ösztönzik a vásárlókat".

A múlt hónapban az Inditex a vártnál jobb, 54 százalékos profitnövekedést ért el az első negyedévben, mivel az eladások tartották a lépést az erős 2022-es év után, amikor a megélhetési válság közepette a többi kiskereskedőnél jobban teljesített. A világ legnagyobb divatcégénél a bruttó nyereség 14 százalékkal 3,96 milliárdra, valamint az EBITDA 14 százalékkal 1,89 milliárd fontra emelkedett az április 30-ig tartó három hónapban 2023-ban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!