3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A dm drogerie markt forgalma a 2010. szeptember végén zárult 2009/10-es üzleti évben 230 millió euró volt, hasonló az előző évihez, a hétfőn hozott törvény szerinti különadó évi 140 millió forint terhet ró a cégre.

Wolfgang Strasser, a drogerie markt ügyvezető igazgatója a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón eredménynek nevezte, hogy a gazdasági válság ellenére sikerült megtartani a cég vezető pozícióját a drogériapiacon.

Józsa Mariann a dm cégvezetője az MTI kérdésére elmondta, hogy a 140 millió forint éves különadót a cég ki tudja gazdálkodni.

A dm ügyvezető igazgatója, Wolfgang Strasser a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a cégcsoporton belül leginkább a magyarországit érintette válság, mert más országokban sikerült növekedést elérni. A kilátásokról szólva elmondta: "valószínűleg már elértük a mélypontot, de ebben az üzleti évben még nem számítunk kétszámjegyű bővülésre". A hagyományokhoz híven profitadatokat a cég nem közöl, de az pozitív szám volt a válság és a logisztikai beruzás ellenére  - mondta az ügyvezető igazgató.

A 255 üzletet üzemeltető dm Kft. 2.230 főt foglalkoztat és további 359 diáknak ad munkát.

A napokban fejezték be az ötmilliárd forint zöldmezős beruházásban elkészült új logisztikai bázist, amiről Mayer Zoltán a logisztikai ügyekkel megbízott cégvezető számolt be a sajtótájékoztatón. Az Érden felépült 23.700 négyzetméter raktárnak 34 dokkoló kapuja van, ami a korábbinál nagyobb áteresztő képességet jelent.

Józsa Mariann cégvezető arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a Nielsen Piackutató szerint a dm piaci részesedése a január-augusztusi időszakban 13,4 százalék volt, de csak a drogéria termékeket tekintve elérte a 49,6 százalékot.

Az üzletláncnak 22 saját márkája van, a legnagyobb saját márka 400 terméket jelent. A törzsvásárlók száma megközelíti az egymilliót és ők adják az összforgalom mintegy 70 százalékát - ismertette Józsa Mariann.

A cégvezető elmondta azt is, hogy november 4-én a dm a környezettudatosság jegyében bevezeti az egyszer megvásárolt bevásárlótáska folyamatos cseréjét, bár azon kevés üzletláncok közé tartozik, amelyik még ingyen adja a műanyag tasakot.

Wolfgang Strasser a sajtótájékoztatón idézte a nemzetközi cégcsoport gazdálkodásának adatait is. Eszerint a szeptemberben zárult üzleti évben a forgalom egy év alatt 8,57 százalékkal emelkedett, és elérte az 5,65 milliárd eurót. A közép-kelet-európai régiót átfogó dm Ausztria csoport forgalma 8,19 százalékos éves bővüléssel 1,577 milliárd euró volt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!