3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha az Uber nem is lesz olcsóbb, de az ismert piaci modellel lép be Budapestre, akkor is fénysebességgel fognak kihullani azok a taxisok, akik miatt ma sokan rossz szemmel néznek erre az amúgy fontos szakmára. Emellett kikopnak az erőszakos, nem fizető utasok is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfői közleményében igyekezett pontot tenni az Uberrel kapcsolatos találgatások végére és a tárca kijelentette, hogy ha ugyan azok a játékszabályok vonatkoznak a cég sofőrjeire, akkor: ám legyen, jöjjenek az „okostelefonos személyszállítók”. Tegyük fel, hogy az Ubernek még így is pálya lesz a magyar főváros, hatósági árastul, sárga kocsistul, engedélyestül, és megkezdődik a verseny a hagyományos rendszer illetve az Uber modellje között.

Így persze az Uberesek is csapathatnak a buszsávban, beállhatnak a drosztokra és behajthatnak oda, ahova az „egyszerű halandók” nem, vagyis minden olyan előjogot megkapnak, ami most még csak a „sárgáknak” jár.

És innentől pörögnek fel az események, az Uber ugyanis valamennyi olyan elemet kizár a rendszerből, amelyek miatt ma esetleg rossz szájízzel szállhatunk ki egy taxiból. Nincs szórakozás a készpénzzel, nem kell egy jól sikerült buli után még azon is izgulni, hogy vajon jól kapunk-e vissza. Megszűnik a borravaló kínzó kérdése, és persze pontosan annyit fizetünk a fuvarért, amennyit kell.

A legjobb pedig, hogy aki ügyeskedni próbál, aki durván vezet, aki leszorítja a buszsávban haladó bringásokat, az villámgyorsan begyűjti a rossz értékeléseket és már ki is hullott a piacról. Persze ez a másik oldalról is igaz. Az az utas, aki rendszeresen összehányja a kocsikat, lekezelő, vagy egyszerűen csak fizetés nélkül távozik, igen hamar rászokhat a tömegközlekedésre vagy gyalogolhat. A sofőrök ezen túlmenően sokkal nagyobb biztonságban lesznek, elsősorban azért mert nem lesz mit elrabolni tőlük, illetve minden rendelésnek nyoma lesz, vagyis aki 30 cm pengehosszúsággú késsel kívánja rávenni a sofőrt erre-arra, az az estét már vélhetően előzetesben tölti.

Lássuk be ugyanis, hogy az Uber nem csak azért vált az egyik legértékesebb startuppá mert szolgáltatása olcsóbb, mint a helyi taxisoké, hanem azért, mert pusztítóan jó üzleti modellel rukkolt elő, olyannal, amelyet a legtöbben a 21. században elvárunk, és amely merőben más, mint amit eddig megszoktunk. Mert elképesztő, hogy amikor minden ember zsebében ott lapul egy telefon tucatnyi közösségi alkalmazással és kommunikációs lehetőséggel, akkor még mindig van, akit 50 euróért visznek be Ferihegyről.

Innentől kezdve nem uberesek és taxisok állnak majd szembe egymással, hanem tisztességes fuvarozók (a taxisok nagytöbbsége ilyen) és tisztességtelenek. Ezzel pedig utóbbiakon kívül mindenki nyer. Mi utasok is.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!