4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A BMW 3-as szériája továbbra is a kategóriájának királya immár 40 éve, pedig időközben kőkemény konkurenciaharc alakult ki, és erős vetélytársak születtek.

1975-ben mutatták be a BMW sport szedánját, az első 3-asokat, amely ezt követően alapvetően meghatározta az egész márka imázsát. A sportos teljesítmény lett a BMW egyik szinonimája. 40 évvel később, annak ellenére, hogy egyre erősödő versenyben és a változó vásárlói igényeknek kell megfelelni, a 3-asok még mindig uralják ezt a kategóriát. A versenytársak számára a 3-as BMW jelentik a viszonyítási pontot, ami gyakran a hirdetéseikben is visszaköszön. Ez persze amennyire nyűg, annyira elismerés is az autógyár számára, amelyre a kommunikációjukban természetesen ők is ráerősítenek. Az évek során megújuló modellek ugyanakkor folyamatosan rászolgálnak a vevők bizalmára, így a szegmensben a BMW piacvezető pozíciója nem véletlen.

Ezek a 3-as széria legendás tagjai


A márka elkötelezett hívei mindezt úgy fogalmazzák meg, hogy a 3-as BMW testesíti meg a néha misztikusnak tartott kompromisszumok nélküli német mérnöki teljesítményt. Eközben persze akár az európai, akár az amerikai piacon a versenytársak is legalább ilyen kérlelhetetlenek az új modellek fejlesztése során, így az elemzők szerint a Mercedes-Benz C-osztály és a Cadillac ATS technológiájában már legalább egy szinten van a BMW-vel, míg a jövőre debütáló új Audi A4-es várhatóan felül is fogja múlni a mostani 3-asokat.

Elég lehet-e a márka ereje?

Persze nagy kérdés, hogy napjaink kihívásainak mennyiben tud a BMW megfelelni. Hiszen a védjegyének számító erős teljesítmény mellett kellene még több luxust nyújtó járműveket gyártania, amelyek eközben üzemanyag takarékosak és a félautomata vezetési rendszereket is alkalmazzák. Más kérdés, hogy ha a BMW eladási statisztikáit nézzük, akkor a gyár nem engedheti meg, hogy elveszítse ezt a 40 éve uralt piaci szegmenst. Világszerte ugyanis minden negyedik BMW a 3-as széria valamely modellje, míg az Egyesült Államokban ennél is nagyobb, 28 százalékos a típus részaránya az értékesítésből.

Az egyik legnagyobb autóipari tanácsadócég, az IHS Automotive elemzője, Stephanie Brinley az autonews.com-nak úgy nyilatkozott, nincs meggyőződve arról, hogy a BMW olyan progresszíven fejleszti a 3-as modelljeit mint a versenytársak, a márkakereskedők nincsenek kétségbe esve. A lap által megkérdezett, több modellel is foglalkozó vállalkozások úgy látják, hogy a 40 év alatt nem érdemtelenül felépített márka nagyon erős. Így hiába gyárt valamelyik versenytárs legalább olyan jó kocsit, mint a BMW, egy legendával nehéz versenyre kelni.

A hatodik generációnál tartanak

Ami nehézséget okozhat, hogy a BMW a korábbi időszakban igyekezett egy-egy generáció életgörbéjét kitolni, így a 2012-ben debütált hatodik még várhatóan néhány évig forgalomban marad. Igaz, az eddig alkalmazott 8 éves periódusnál akár rövidebb időt szánhatnak a mostani generációnak.

Az első E21-es kódjelű modell 1975-ös bemutatkozása óta számos emlékezetes fejlesztést hajtott végre a gyár, a bemutatkozó darabok jellemzője volt például a vezető felé fordított középkonzol, ami sokáig jellemezte a BMW-k utastéri kialakítását. 1982-ben debütált a második generáció, a közismert E30, amely a klasszikus négyajtós, és kétajtós változat mellett kombi karosszériával is jelentkezett, ezzel alaposan lekörözve ezzel legnagyobb vetélytársát, a kizárólag limuzinként árusított Mercedes 190-est. Az 1990-től gyártott harmadik generáció, az E36 volt az első, amellyel kezdetben voltak műszaki problémák, de ezt később orvosolták. Itt kínálták 1995-től a szokatlan formájú, háromajtós Compact-ot is, amely finoman szólva sem váltotta meg a világot.

Ilyen a BMW "elektromos minicápája"

Tartva a 8 esztendős ritmust, a negyedik 3-as sorozat, az E46 1998-ban jelent meg. Ennek egyik újítása az xDrive összkerékhajtás bevezetése volt. 2001-től ennek a generációnak a tagjait common-rail dízelekkel is kínálták. A 2005-ös születésű E90-es a sorban az ötödik generáció képviselője. A négyhengeres és manuális váltóval szerelt modelleket start/stop automatikával látták el az EfficientDynamics jegyében, és a kétliteres dízelhez is elérhetővé vált az xDrive összkerékhajtás. Az eddigi utolsó, F30-as jelű modell 2011 őszén debütált, és 2012 tavaszán kezdődött a forgalmazása. Minden motor turbós, stop-start technológiával szerelt és a kocsi teljesítményéhez képest takarékos lett. A helykínálatot ért kritikákra reagálva az autó hosszát is növelték.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!