2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Amíg tavaly az Audi az élen végzett a prémium szegmensben, már ami az európai piacot illeti, idén nem tud lépést tartani a BMW és a Mercedes növekedési ütemével.

Átrendeződés várható idén az európai autópiac prémium szegmensében, ugyanis az Audi növekedése olyan mértékben marad el a BMW és a Mercedes által diktált ütemtől, hogy hónapok kérdése a lecsúszás (bár februárban még tartotta vezető helyét). Feltéve, ha a cég által bemutatott új modellek nem hozzák a számokat.

2014-ben az Audi 697 946 eladott kocsival 5,6 százalékos részesedést tudott kihasítani az EU piacából. Ez 4,8 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. A BMW bár 5,2 százalékkal bővült, ez nem volt elég arra, hogy átvegye az első helyet, ugyanis 645 559 kocsit adott el. A Mercedes számai 627 718 és 5,5 százalék volt – derül ki az ACEA adataiból.

Az idei első két hónap azonban úgy néz ki, hogy míg a BMW 9,7, a Mercedes pedig 11,2 százalékkal bővült, az Audi mindössze 2,4 százalékot tudott összehozni, ami még a teljes piac 7 százalékos növekedéséhez képest is szerény szám. Ha ez az ütem folytatódik, akkor hamarosan a BMW és később a Mercedes is le fogja hagyni az Audit a prémium ligában.

A BMW és a Mercedes ráadásul örülhet, hogy csoporttársaik, vagyis a Mini és a Smart, a tavalyi nem túl szívderítő eredmények után az idén szárnyalnak. Ez főként a Smartra igaz, amely a tavalyi évet 15,3 százalékos mínusszal zárta, amióta viszont megjelent az új modell 40,5 százalékkal adnak el többet, mint az előző év hasonló időszakában.

Ha már a prémium szegmensnél tartunk, meg kell említeni a két kisebb szereplőt, a Lexust és a Volvót is. Előbbi 41,9 százalékkal növekedett, de ez is csak 4825 autót jelent, ami finoman szólva nem teszi komoly szereplővé a Toyota luxusmárkáját Európában. A Volvo 11 százalékkal nőtt és 33 878 kocsinál tart, így még neki is van mit lefaragnia.

Kattintásra galéria nyílik!

Az Audi márkatársa, a Porsche főként új terepjárója, a Macan megjelenésének köszönhetően 43,1 százalékkal nőtt, ami 8889 kocsit jelent.

A Tata által tulajdonolt Land Rover és Jaguar nem teljesít valami fényesen az idén. A terepjáró 2,7 százalékkal nőtt, szemben a tavalyi 6,6-tal, az angolok luxusmárkája pedig majdnem 20 százalékos mínuszt könyvelhet el, pedig tavaly még növekedni tudott 5,8 százalékkal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!