5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába veszített az elmúlt évben nézőket az RTL Klub, a két nagy kereskedelmi tévé küzdelme nem lett szorosabb. Pedig a TV2 vezére továbbra is azt várja, hogy megelőzik a konkurenst, ehhez azonban mind csatorna, mind csoportszinten elég drasztikus fordulatra lenne szükségük.

Meglehetősen optimistán nyilatkozott a minap Dirk Gerkens az Indexnek, amelyben a TV2 vezérigazgatója azt mondta, ha csatorna szinten nem is gyűrik le az RTL Klubot, csoportszinten a TV2 meg fogja előzni az RTL-t. A vezető azt is hangoztatta, hogy az RTL tulajdonképpen a mai napig a Barátok köztből él. Ezt a kijelentést a számok tökéletesen alátámasztják, hiszen most már több, mint egy évtizede megingathatatlan a műsor, noha az utóbbi egy-két évben azért folyamatosan morzsolódnak le a nézők. A TV2 stratégiája most arra épül, hogy a 9 óra utáni időszakban megtörje az RTL hegemóniáját. A saját csatornájának teljesítményét azonban meglehetősen optimistán látja Gerkens, hiszen bízik benne, megtalálják a megoldást, hogy legyőzzék a Barátok köztet.

Keveseknek adatik meg egy ilyen jacht 


A TV2 vezérének szakmai tudása, háttérismerete nyilvánvalóan egészen más dimenzióban mozog, mint az mfor.hu szakírójának tévés piaci ismerete. Éppen ezért kicsit furcsa, hogy Dirk Gerkens nem azt tartja fontosnak, hogy a kora esti időszaktól erős alapokra építkezzenek. Ezt ugyanis rögtön aláásták azzal, hogy a Tények elkezdett politizálni. Amíg ugyanis korábban szinte csak bulvár- és bűnügyi hírek kaptak benne helyet, a hírműsor nézettsége magasabb volt, a kormányzati kommunikációt segítő műsor azonban kevésbé népszerű. Más kérdés, hogy a már idézett interjú szerint a vezető azt mondta, hogy a Tények teljesen rendben van. Sőt úgy véli, néha simán belefér a Fox Newshoz hasonló híradószerkesztés. Az sokkal szórakoztatóbb, mint a CNN-féle híradózás. A hírműsorok is lehetnek szórakoztatók, nem kell unalmasnak lenniük. (Lehet, hogy ez neki tetszik, a nézőknek viszont kevésbé – szerk.)

Így a Híradó-Tények összevetés után már a főműsoridős időszak elején hátrányból indul a TV2, utána Majkának köszönhetően az 50 milliós játszma című vetélkedővel még többé-kevésbé tudják tartani a lépést a konkurensükkel, ám a 9 órás műsorsávban rendre elvéreznek. Igaz, itt is van egy kivétel, hiszen ahogy azt korábban jeleztük, Ördögh Nóra műsora a vigyázat gyerekkel vagyok, legalább a csatorna átlagát felfele húzza. Ezzel szemben sem Jakupcsek Gabriella békítő showja, sem a Született szobalányok című sorozat nem segít a magasabb nézettség elérésében. A csütörtökön adásba került Detektív Bt, pedig eleve elvetélt ötlet volt, hiszen a csatorna korábbi, hasonló jelegű próbálkozásai is rendre csődöt mondtak. Az első heti számok egyébként annyira gyengék voltak, hogy le is vették a műsoráról a dokurealityt.


A TV2 tehát továbbra is csak messziről bámulja az RTL Klub hátát. A kábeltévés piacon ugyan a tavaly indított csatornáknak köszönhetően sokat léptek előre, de – egy szóképpel élve azt kell, hogy mondjuk - a vezérhajó lendülete nélkül csoportszinten sem fognak révbe érni. Tehát, ha nem tudják a TV2-t némileg megerősíteni, akkor idén esélyük sem lesz, hogy a főműsoridős időszakban csoportszinten beérjék a konkurenciát.

Hozzá kell tenni, hogy a tavasz folyamán a Nagy Duett révén szinte biztosan javulni fog a helyzet, és a vasárnapokon meg fog erősödni a TV2. Lesznek emellett más műsorok is, amitől sokat vár a csatorna, így például lesz a Konyhafőnökhöz hasonló főzős műsor a TV2-n is, amely a Séfek séfje címet viseli majd. Az ugyanakkor nagy kérdés, hogy ki fog jobban kijönni a hamarosan induló gasztronómiai vetélkedők összecsapásából. Erre mindkét nagy kereskedelmi tévé komoly erőforrást mozgósít, ám eddig, ha hasonló tematikájú műsorok futottak egyszerre, abból szinte mindig az RTL jött ki jobban.

Hogy nem csak a névadó csatorna, de csoport szinten sem áll jól a TV2, azt jelzi, hogy ilyen jellegű összevetésbe csaknem kétszeres volt a különbség a 10. héten az RTL Magyarország és a TV2 csoport csatornáinak nézettsége között a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben. Ez részben annak köszönhető, hogy nem csak az RTL Klub nézettsége erősödött, hanem a kábelcsatornák (Cool, F+) is jobban teljesítettek, mint az elmúlt hetekben. A múlt héten ismét a sokat kritizált RTL-es sorozat, A mi kis falunk lett a legnézettebb műsor a kereskedelmi célcsoportban.

A héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, ahogy fent jeleztük, az RTL Klub (18% SHR) vitte a prímet. A TV2 (9,3% SHR) immár hetek óta egy szűk sávban topog. Mind a két RTL-es kábelcsatorna előre tudott lépni, a F+ 5,9 százalékos közönségarányával a középmezőny legerősebb csatornája. Az elmúlt hetek gyengélkedése után a Cool 4,7 százalékra kapaszkodott fel. A Viasat3 (2,7% SHR) beragadt a 3 százalékos szint alá, ahogy a Duna TV (2,2% SHR) sem tud érdemben előrelépni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!