A Renault már pénteken bejelentette, hogy a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkenti a termelését, és átmenetileg bezárja üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban hétfőn két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával. Külföldön a törökországi Bursában és a szlovéniai Novo Mestóban néhány napig állnak a gépsorok. A spanyolországi Valladolidban - ahol 5500 munkást foglalkoztatnak - még év vége előtt tíz napig fog szünetelni a gyártás.
A dolgozóktól azt kérte a Renault vezetősége, hogy a munkaidő éves elszámolása alapján a termelési szünet idején vegyék ki szabadnapjaikat.
A Renault-csoport (a Renault mellett a Dacia és a Samsung tulajdonosa és a Nissan kisebbségi részese is) - amelynek a francia állam 15 százalékos részvényese - összesen 80 ezer embert foglalkozat Európában. A vezetőség a közelmúltban jelentette be, hogy 6 ezer munkahelyet számol fel, ebből 4900-at Franciaországban.
A PSA Peugeot-Citroen sochaux-i gyárában is hétfőn kezdődött meg a dolgozók három hétig tartó kényszerszabadsága. A vezetőség az európai piac összeomlása miatt döntött úgy, hogy leállítja a termelést, amelyet a mostani, utolsó negyedévben összesen 30 százalékkal kíván csökkenteni a tavaly ilyenkorihoz képest. A Peugeot dolgozói azonban a munkaidőről kötött megállapodásnak köszönhetően teljes fizetésüket megkapják a háromhetes szünetre is.
A mostani negyedévben az európai autópiac várhatóan 17 százalékkal kisebb lesz az egy évvel korábbinál, miután a második negyedben 11 százalékkal szűkült a cég szerint. A cégcsoport előreláthatólag őrzi a harmadik negyedévben 13,8 százalékos nyugat-európai piaci részarányát, de egész évben az összes piacon várhatóan 3,5 százalékkal kevesebb járművet tud eladni, mint tavaly, közölték a csoportnál. A második negyedév után még a mennyiségi értékesítés 5 százalékos növekedését jósolták a Peugeot-Citroennél idénre.