4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új hitelkártyával jelent meg a piacon a Budapest Bank. A pénzintézet szakított az utóbbi hónapok trendjével és - az OTP-vel vagy a Citibankkal ellentétben - nem társmárkás (co-branded) terméket fejlesztett, hanem önállóan próbálja meghódítani az ügyfeleket. Mfor.hu háttér.

Csábító ajánlat? (mfor-montázs)

GO! néven dobta piacra legújabb kártyáját a GE Money Bank leányvállalata, a Budapest Bank. Az ügyfelek minden hazai és külföldi benzinkútnál kedvezményt (az első fél évben hat, később három százalékost) érhetnek el a tankolások és vásárlások során. De bármely más termék (háztartási és műszaki cikk, könyv, ruha) vagy szolgáltatás árából is kedvezményt kap a fogyasztó, ha a bank hitelkártyájával fizet, amelynek hitelkerete elérheti az egymillió forintot.

Célkeresztben az autósok

A "hitelkártya-dömping" még tavaly ősszel kezdődött: először a Malév-Citibank közös kártyája jelent meg, majd ugyancsak ősztől juthattunk hozzá a Citibank és a Shell plasztik lapjához. "A Shellel kapcsolatos tapasztalatok nagyon pozitívak: ez volt a legjobban eladott kártyánk az első negyedévben, kimagaslóan jó forgalmi adatokkal" - mondta el kérdésünkre Horváth Balázs, a Citibank hitelkártya termékfejlesztési vezetője. Egyébként ez volt az első, elsősorban autós ügyfeleket megcélzó ajánlat, de úgy tűnik, a tankolós fogyasztókban más is nagy potenciált látott.


"A benzinárak folyamatos emelkedése, valamint az ügyfelek - többnyire a kormányzati egyensúlyjavító intézkedések hatására kialakult - árérzékenysége tette megalapozottá a kártya megalkotását" - indokolta a piaci megjelenést lapunknak a Budapest Bank termékmenedzsere, Parádi Marianne. Egy co-branded típusú kártya bevezetése annyira aprólékos tárgyalást igényelt volna, hogy inkább úgy döntöttek, egyedül indítják el a terméket. Azt minden olyan hazai és külföldi benzinkútnál használhatjuk, amely Mastercard elfogadó hely.

Co-branded: mindenki jól jár

Pedig a társmárkás konstrukció sok előnnyel bírhat. A bank például olyan ügyfelet is meg tud környékezni, aki amúgy messziről elkerüli a pénzintézeteket, de élelmiszer- vagy elektronikai áruházba annál sűrűbben jár.

Az ilyen típusú fogyasztót sokszor a brand vonzza, de előfordul, hogy hiteligénylés során jut plasztik laphoz. Utóbbi körben még az sem ritka, hogy a kártyabirtokos a hitelkártya fogalmával és annak előnyeivel sincsen tisztában, így nem is használja "rendeltetésszerűen" a kapott kártyát.

Nemcsak az ügyfélszerzés vonzó a bankok számára, hanem az úgynevezett keresztértékesítési lehetőségek is. Lehetséges ugyanis, hogy a már megszerzett, új ügyfél fogékony egyéb szolgáltatásokra is.

A co-branded mellett szól az az érv is, hogy a kártyabirtokosnak biztonságot nyújthat, ha egy jó márka neve is szerepel a banké mellett. A partner pedig megoszthatja marketingköltségeit a pénzintézettel, és a hitelkártyák után is jutalékot kap. A GO! kártyánál ezzel szemben - egyedi partner hiányában - csak az ügyfélnek fizetnek jóváírást.

Nyilvánvalóan ugyanazt a szegmenst célozza meg a Budapest Bank és a Citibank. "Stratégiai szövetség nélkül legfeljebb rövid távú promóciókat lehet felkínálni, de sem folyamatos kedvezményrendszert, sem ügyfélelkötelezettséget, sem garantált, hosszú távú partnerséget nem lehet kialakítani az ügyfél-kereskedő-bank kapcsolatban" - fogalmazta meg észrevételeit a konkurens kártyával kapcsolatban Horváth Balázs.

Az előnyök ellenére jogos a Budapest Bank érvelése is. Általában egy-másfél évbe telik, mire sikerül felmérni a piacot és olyan szolgáltatásokat rakni a hitelkártya konstrukcióba, hogy az valóban csábító legyen a fogyasztó számára. Ennél az időintervallumnál jóval rövidebb, mindössze fél év alatt készült el például az OTP-Tv2 közös kártya. Valószínűleg a rövid termékfejlesztésnek köszönhető, hogy a szolgáltatási paletta még bővülőben van.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!