3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Trump az utóbbi napokban több autógyárba is beleszállt, azért támadta a vállalatokat, mert Mexikóban gyártják a járműveiket.

Donald Trump a választási kampányában hangoztatottaknak megfelelően folyamatosan kritizálja azokat a vállalatokat, amelyek nem az Egyesült Államokban termelnek, ám a termékeiket ott értékesítik. A héten az autógyárak kerültek terítékre, Trump többek között a General Motorst támadta be egy Twitter üzenetben. A hamarosan az elnöki pozíciót elfoglaló vezető azt írta, hogy az amerikai autógyártó a Mexikóban gyártott modelljét, a Chevy Cruze-t adómentesen viszi az Egyesült Államokba. Donald Trump szerint ezeket az autókat vagy az USA-ban kellene gyártani, vagy a GM-et jól meg kellene adóztatni.

Nem ez lesz az autók általános megjelenése

Hasonló üzeneteket küldött a többi nagy, Amerikában jelentős mennyiségben értékesítő a Chrysler, a Ford, a Volkswagen, a Hyundai, vagy éppen a Toyota. A jelentős adóval való riogatásra persze más-más módon reagálnak a vállalatok.

Trump minapi Twitter üzenetére például a GM gyorsan és frappánsan reagált, mint írták, a Chevrolet Cruze szedánokat Ohio államban gyártják. Ráadásul azok a Cruze-ok, amiket az USA-ban adnak el, mind helyben készülnek, a mexikói üzemben pedig azokat az autókat gyártják, amelyeket nemzetközi piacon értékesítenek.

A Ford inkább visszatáncolt az új mexikói üzemének megépítésétől. A hét elején ugyanis Ford Motor bejelentette, hogy 700 millió dolláros beruházással bővíti az amerikai Michigan államban működő Flat Rock összeszerelő üzemet a következő négy évben, 700 új munkahelyet teremtve. A beruházást abból az 1,6 milliárd dolláros összegből finanszírozza, amit korábban egy új mexikói üzem felépítésére szánt. A Ford még azt is vállalta, hogy kompenzációt fizet annak a mexikói szövetségi államnak, amelynek a területén 1,6 milliárd dollárért üzemet akart építeni, de végül lemondott a tervről.

Ez most a Toyota kínálata

A Toyota a japán kormány segítségét vette igénybe, amely kiállt a vállalat mellett. A japán kormányszóvivő nem késlekedett például a Trump adminisztrációnak üzenni, amikor azt mondta, hogy a Toyota "az Egyesült Államok jó vállalati polgára". A Toyota is azt tervezi, hogy Mexikóban bővítik a termelésüket, emiatt pedig ők is azok közé az autógyártók közé került, amelyeket az importadókkal (ún. "big border tax") fenyegetnek.

A Toyota a statisztikák szerint egyébként tényleg nem Mexikóból látják el, csupán az ott gyártott kocsik 5 százalékát viszik az USA-ba. Sokkal nagyobb bajba kerülhet a Nissan, amely a szomszédos országban gyártott autóinak a 30 százalékát viszi be az Egyesült Államokba. A statisztikák szerint viszont hátradőlhet a harmadik nagy japán gyártó, a Honda, amely teljes mértékben az USA-ban gyártott üzemeiből látja el a helyi piacot, utóbbi cég egyébként 16 ezer amerikai munkással büszkélkedhet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!