4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi felméréshez képest lényeges változásokról árulkodik a legfrissebb Munkáltatói Márka felmérés, mely évről évre a legvonzóbb munkáltatók rangsorát hivatott összeállítani.

Milyen az ideális munkahely?

A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, a folyamatos fejlődést és a változatos, érdekes feladatokat tartják a legfontosabbnak az ideális munkahely esetében. Ugyanakkor csaknem minden negyedik válaszadó a három legfontosabb tényező közé sorolta a szakmai kihívásokat és a rugalmas munkavégzés lehetőségét is. A kérdőívet kitöltők közel 70 százaléka olyan munkahelyen szeretne dolgozni, hogy az anyagi mellett erkölcsi elismerésben is részesül, és emellett több mint 30 százalékuk prioritásként tekint a cég stabilitására, megbízhatóságára, ám fontos nekik  az is, hogy jó csapatban, kellemes légkörben dolgozzon.

A fiatalabb munkavállalóknál azonban előtérbe kerül még a társadalmi elismertség, hasznosság, mások segítése, az ügyfelekkel való együttműködés, mások irányítása és a fejlődés, de egyre nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás, a környezetvédelem, illetve az, hogy milyen a hangulat a vállaltnál.

Évek óta az Audi a legjobb

A tavalyi felmérésben az Audi végzett az első helyen, ami idén sem történt másként: a válaszok alapján a győri autógyár lett a legvonzóbb munkáltató. Ezzel megelőzte a második helyre kerülő Molt, és a dobogó harmadik fokát megszerző Mercedest, ahogy az a táblázatunkból is kiderül. A lista a tavalyi évhez képest jelentősen átalakult egyébként, persze az első helyet leszámítva. Míg tavaly a második helyet a Bosch érdemelte ki, addig idén a válaszadók már csak a negyedik legvonzóbbnak ítélték, a tavalyi harmadik helyezett Coca-Cola pedig nagy visszaesést produkált: egészen a kilencedik helyig csúszott vissza az idei rangsorban. A tavalyi negyedik és ötödik helyezett dm, illetve E-ON Zrt. az idei top 10-be már be sem került.

Hol keresünk munkát?

A harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, állapította meg a kutatás. Ők az ifjabb generációk képviselőinél nagyobb mértékben támaszkodnak sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől, állásinterjúkon, valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az egyetemisták, főiskolások és a pályakezdők ugyanakkor az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni.

A tapasztaltabb, 1980 előtt született munkavállalók 80 százaléka tájékozódik online állásportálokról, 56 százalék ismerősök, családtagok, barátok, 53 százalékuk pedig adott cégnél dolgozók véleménye alapján. A fiatalabb pályakezdők is hasonló arányban szereznek információt internetes állásportálokról, illetve ismerősöktől, 54 százalékuk ugyanakkor a vállalati karrieroldalakat is használ. Az egyetemisták, főiskolások is az internetes portálokat használják elsődlegesen, 49 százalékuk pedig ismerősök, családtagok véleménye alapján. Nyomtatott újságból, folyóiratból mindhárom korcsoportban csak 36-37 százalék keres állást.

A kutatásról

A Figyelő, az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében összeállított kérdőíveket összesen 27 ezer egyetemista, főiskolás, pályakezdő és több éves munkatapasztalattal rendelkező töltötte ki - ebből 10 400 volt pályakezdő, 16 500 fő pedig már tapasztalattal rendelkező, és több mint 240 vállalatot értékeltek. A kutatás célja az volt, hogy a felmérésben résztvevők munkaerőpiaci elvárásai és az egyes cégekről alkotott véleménye alapján összeállítsák azoknak a munkáltatóknak a listáját, amelyek a legjobb választást jelentik az állást keresők számára.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!