3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megszerezni egyszerű, fenntartani nehéz, elszámolni bonyolult. Mi az? A cégautó. A címben feltett kérdésre nem könnyű tehát választ adni, de néhány itt bemutatott szempont segítheti a döntést.

Cégautó-outsourcing

Azok a cégek – elsősorban a nagyobb autóparkkal rendelkező multik –, amelyek nem szeretnének az autók fenntartásával, havi elszámolásával bajlódni, lízingcégekhez fordulhatnak. Ha egy cégnek öt vagy annál több cégautója van, az már flotta. Elsősorban a flottákat fenntartó cégek számára lehet előnyös a tartós bérleti konstrukció, miután annak időtartama alatt a vállalat könyveiben a gépkocsi nem jelenik meg, tehát nem rontja az eszközhatékonyságot. S mivel ezek a cégek az autóikat bizonyos kilométerfutás és eltelt idő (általában 120 ezer kilométer és/vagy 3 év) után legtöbbször lecserélik, eleve nem kívánják azokat megvásárolni.

Míg korábban csak húsz cégautó esetén érte meg az autópark kezelését egy arra szakosodott cégre bízni, ma már öt gépkocsi esetén is költségmegtakarítást lehet elérni – mondja Borók János, a LeasePlan Hungária Rt. operációs igazgatója. Az általuk kínált konstrukció nem más, mint a klasszikus tartós bérlet. Szolgáltatás attól lesz, hogy nemcsak az autók finanszírozása, hanem a flottapolitika kialakítása, a gépkocsik szervizelése, biztosítása, az üzemanyag elszámolása, valamint az assistance-szolgáltatás árát is tartalmazza a havi díj. Az üzemeltető az összes autója után egy szerződésben meghatározott havi átalánydíjat fizet, amely mindezeket a költségeket magában foglalja. A vállalat a fő tevékenységére koncentrálhat, nem kell azzal törődnie, hogy mit lehet elszámolni, és mit nem, melyik áfa vonható le, és melyik nem.

Az autóparkok fenntartására szakosodott cégek know how-val rendelkeznek arra nézve, hogy az adott tevékenységhez melyik gépkocsitípus ajánlható, hány évenként kell azt cserélni, a cégnél ki milyen jogosultságokkal kell, hogy rendelkezzen. Másrészt az ilyen cégek, méretükből adódóan, komoly vásárlóerőt jelentenek, ami a piaciaknál kedvezőbb árakat eredményez számukra; ezt többnyire „átengedik” az ügyfeleknek.

Általános tapasztalat, hogy ami nem az enyém, arra nem is vigyázok. Így van ez a cégek által a dolgozóknak használatra adott gépkocsik esetében is. A megnövekedett szervizköltség, a gyorsabb amortizáció a lízingbe adóknak – miután az ő tulajdonukat képezik az autók – komoly veszteséget jelenthet. Ez ellen a LeasePlan például úgy védekezik, hogy garanciát vállal a maradványértékre, és amennyiben a futamidő végén a szerződésben meghatározott ár felett sikerül a kocsit eladnia, az extrabevételt az ügyfélnek adja. Hasonló motiváló tényező, hogy ha a tényleges szervizköltség nem éri el a havi átalány mértékét, a pluszt visszaadják az ügyfélnek, míg a veszteség a lízingcéget terheli. Ezután már az ügyvezető dolga meggyőzni dolgozóját arról, hogy az ő érdeke is vigyázni a kocsira.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!