4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újszerű reklámkampánnyal jelentkezik negyvenéves magyarországi születésnapján a Coca-Cola. A hirdetésekben az üdítőital gyártását övező titokra szeretné ráirányítani a fogyasztók figyelmét a cég, bár az eredeti összetevőkre most sem fog fény derülni. Azt is megtudhatjuk majd, milyen üvegből itták őseink a jéghideg, sötétbarna színű kultuszitalt.

Negyven éve Magyarországon

Július elsejétől újszerű kampányt indít Magyarországon a Coca-Cola Magyarország Kft. - derült ki a társaság keddi sajtótájékoztatóján. A cég - amely tavaly kétszámjegyű növekedést ért el nálunk az egy évvel ezelőttihez képest - idén ünnepli negyvenéves születésnapját hazánkban, ennek szellemében készítették el az új reklámfilmet és a kapcsolódó hirdetéseket.

Mivel a cég szakemberei szerint a fogyasztókat ma mindennél jobban érdekli az, hogy a mit tartalmaz a Coca-Cola, ezért az új reklámban az üdítőital gyártását övező titokra irányítják rá a figyelmet: láthatjuk, milyen üvegeket gyártottak a kezdetekkor, illetve hogyan alakult át a forma a mai modern külsőre.

Bár a hét összetevőre, amelyekből 1886-ban Dr. John Pemberton, Atlanta orvosa és patikusa megalkotta a frissítő "varázsitalt", most sem derül fény, azt kihangsúlyozzák, hogy mi nincs benne: az üdítő soha nem tartalmazott hozzáadott tartósítószert és mesterséges aromát.

Érdekesség, hogy maga Pemberton is kezdettől fogva rendkívül fontosnak tartotta reklámozást, a kezdeti eladásokból származó 50 dollárból majdnem az egész összeget viaszosvászon zászlókra, ingyenes vásárlási utalványokra és néhány szerény újsághirdetésre költötte.

2,5 milliárdból bővítik az ásványvízüzemet

A vállalat egy beruházással is ünnepel Magyarországon: már elkezdődött a társasághoz tartozó NaturAqua ásványvizet töltő zalaszentgróti palackozó bővítése európai uniós hozzájárulással, ennek értéke eléri a 2,5 milliárd forintot.

A Coca-Cola Magyarország az elmúlt két évben két úgynevezett aszeptikus, azaz csíramentes körülmények között töltésre alkalmas palackozósort is átadott, amely lehetővé teszi, hogy tartósítószer nélkül gyártsák a termékeket – a beruházások értéke meghaladta a tízmilliárd forintot.

A két magyarországi üzemben ma már természetesen nem csak Coca-Cola készül, a cég több mint negyven termékkel van jelen hazánkban: egyebek között energia- és sportitallal, ásványvízzel, jeges teával és gyümölcslevekkel.

Százmilliárdból fejlesztettek Magyarországon

Jelenleg 1400 dolgozót foglalkoztat a dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális központot működtető cég. Az üdítők előállításához használt nyersanyagot és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.

A vállalat mostanáig százmilliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.

A Coca-Cola indulása hazánkban

Már sokan nem emlékeznek arra, hogy hazánkban először az 1967-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be a Coca-Colát az itthoni nagyközönségnek. Az érdeklődés akkora volt az "amerikai fiatalok életérzését" idéző ital iránt, hogy a rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, hogy minél több Coca-Colához juthassanak hozzá.

Az első palack 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat Kőbányai Likőrgyárát. A cég úttörőnek tekinthető hazánkban a tekintetben, hogy a Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon megjelent amerikai termék.

Adnak a környezetvédelemre

A Coca-Cola hazai cége igyekszik a környezetvédelem területén is élen járni, 2006-ban több mint kétmilliárd forintért a kapcsolt hő-, hideg- és villamos energia előállítására egyaránt alkalmas erőművet létesített Dunaharasztiban, amelynek alkalmazásával negyven százalékkal csökkent az üvegház hatású gázok kibocsátása az üzemben.

A módszert az anyacég is elismeri, ezért további 15 Coca-Cola palackozónál fogják alkalmazni világszerte.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!