3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyári műsorrend első tapasztalatai egyértelműen az RTL Klub fölényét jelzik. Az elmúlt hetekben a fő vetélytársát utolérő TV2 jelentősen visszaesett, és a csatornák között ismét 10 százalékpont feletti különbség alakult ki. A nyári szünetet tartó Jóban rosszban helyett műsorra tűzött Hőhullám és Gyilkos számok egyelőre nem váltották be a reményeket.

A 18-49-es korosztályban a főműsoridő alatt ismét jelentősen megugrott az RTL Klub a vetélytársától. Ebben elsősorban a jól bevált Barátok közt és a csatorna népszerű amerikai sorozatai segítenek. Emellett a hétvégi filmválasztás is jobban sikerült, így a kereskedelmileg fontos célcsoportban ismét minden estét a piacvezető vitt. Ráadásul a TV2 egyetlen alkalommal sem tudott szoros eredményt elérni.


A nyári struktúrában is megőrizte erős pozícióját a délutáni műsorsávban a TV2, hiszen összességében a Seherezádé és a Tények is jobban szerelt, mint az RTL Klub által műsorra tűzött Ezel, illetve az ottani híradó. Ezt követően azonban „nem nagyon osztottak lapot” a második legnézettebb csatornának. A Mentalista dominálta a helyzetet, igaz, a TV2-n ebben a műsorsávban vetített Aktív a hét második felében megleckéztette a Cobra11 című német sorozatot.

A csatornánál előzetesen – nyilvánvalóan – jobb számokat vártak, amikor úgy döntöttek, hogy a könnyed nyári szórakozást nyújtó Hőhullám mellett a Gyilkos számok is visszatér a TV2 képernyőjére. Nos egy hét nyomozás és kacagás után talán sarkos bukást emlegetni, de tény, hogy a krimi a csatorna átlagától is számottevően elmarad, míg a 2010 nyarán sikert aratott, a Beugró, a Bagi-Nacsa duó, az Irigy Hónaljmirigy show, a Megasztár válogatás és a Lart Pour L’art Kabaré legszórakoztatóbb pillanatait összevágó műsor közelít ahhoz. Ezzel szemben a Barátok köztről ismét el lehet mondani, hogy évek óta állócsillag a magyar tévéspiacon.

A 27. héten hétből hét alkalommal nyerte a főműsoridős sávot az RTL Klub, melyet heti átlagban a tévét nézők 29,2 százaléka követett. A második helyét ugyan stabilan őrzi a TV2, ám most nem tudta csökkenteni lemaradását, sőt, az RTL Klub előnye még jelentősen nőtt is.

Ami a hét egyes napjait illeti, a hétfőt simán hozta Dr. Csont az RTL Klubnak, ráadásul a múlt hét legnézettebb műsora is az amerikai krimisorozat volt, melyet hétfőn este a 18-49 éves korosztály televíziót néző tagjainak 35,5 százaléka nézett. Kedden a TV2-n vetített Pich Black című katasztrófa film a csatorna átlagát ugyan verte, de nem a Castle új epizódját, mely a 18-49 éves korcsoportban 32,5 százalékos közönségarányt ért el.

Szerdán a Csonthülye című vígjáték nyerte a nem túl szoros versengést, hiszen a House ismétlése jócskán lemaradt, igaz, az M1-en vetített Linda című magyar klasszikus aktuális részét legalább megelőzte. Csütörtökön mindkét csatornán hosszabb film volt, az RTL-es Kidobós: sok flug disznót győz nyert a TV2 Szemtelen szemtanúkjával szemben. A héten csupán pénteken tudott látótávolságon belül kerülni a TV2, az Irigy Hónaljmirigy show ugyan alulmaradt a CSI ellenében, ám a Csontember című krimi már sokkal jobb számokat hozott, mint a Vámpírnaplók.

Szombaton az RTL Klub által kitalált Mackótestvér, Nico páros remekelt, Míg az Angyal és az Időzsaru szenvedett. Vasárnap a TV2 csupán a Dick és Jane trükkjei című filmmel próbálkozott, a Szuperman visszatér azonban sokkal nézettebb volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!