5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Míg az év utolsó napjaiban a Való Világ nézettsége időnként kifejezetten gyenge volt, addig az év első napjaiban ismét jó számokat hozott. Igaz, a valóságshow nézettségét minden bizonnyal segíti, hogy visszatért rövid téli pihenőjéről a Barátok közt. Az M1 próbál felzárkózni, amire számolatlanul költik a közpénzeket.

A karácsony és a szilveszter ugyan megkavarta a nézettségi adatokat, ám január 2. napjától kis túlzással azt lehet mondani, hogy visszaálltak az ünnepek előtti nézői szokások, és a megszokott ütemben kapcsolgatnak a nézők a kedvenc műsoraik között.
 
 
Bár a nézettségi versenybe ezúttal még nem játszik szerepet, de a hét egyik legérdekesebb híre az volt, hogy az M1 továbbra is két kézzel kívánja szórni a pénzt annak érdekében, hogy látótávolságba kerüljenek a kereskedelmi csatornák. A hozzájuk hasonló struktúra és a tőlük elhappolt arcok és műsorok azonban nehezen magyarázható kiadásokat generálnak egy olyan időszakban, amikor a politikusok részéről már a takarékos gazdálkodás lemez készül lejátszásra. A közszolgálati csatorna mindenestre nem sajnált adásonként – sajtóhírek szerint - 18 millió forintot egy-egy Fábry Showra. Ahogy kissé nagyvonalúnak tűnt az a hír is, mely szerint két évig kap bizalmat Jáksó László szappanoperája, melyet Marslakók címmel készít.

A változások között ugyanakkor mindenképpen érdemes kiemelni a TV2 azon lépését, mellyel megnyújtotta a Tények műsoridejét, a korábbi bő félórával szemben immár egy órás lett a hírműsor. Ennek első fogadtatása jó volt, ám ahogy teltek a napok a nézők passzívabbak lettek, és a műsor korábbi határozott előnye elolvadt az RTL Klub Híradójával szemben. Ebben szerepe lehet annak is, hogy az év elején viszonylag kevés érdemleges történik, így nehéz akár bulvárosabb hírekkel is ennyi időn keresztül a csatornán tartani a nézőket.
 
 
Az egyórás műsoridő mellett az is fontos érv volt, hogy így a csatorna egyik viszonylag magas nézettségű műsorába egy külön reklámblokk került. Igaz, ez viszont megosztóan hathatott a közönségre, a hét második felére ugyanis számottevően csökkent a Tények közönségaránya, az első napokban mért 25-27,5 százalék körüli szintről 23 százalék alá (a 18-49-es korosztályban). A csatornánál fejfájásra adhat okot, hogy – hasonlóan az őszi időszakhoz – a Tényekig tudja csak a nézők nagyobb arányát megmozgatni köszönhetően a La Pola és az Eva Luna című szappanoperáknak.
Az Aktív kezdetekor a nézők rendre a távirányítók után nyúlnak, és átváltanak vagy az RTL Klubra, vagy valamely kábelcsatornára. Más kérdés, hogy az Aktív gyártása jóval kisebb költséget emészt fel, mint az ősszel hasonlóan gyenge számokat produkáló, ám sajtóinformációk szerint a TV2 egyik legdrágább produkciójának számító ÖsszeEsküvők.

A naponta ismétlődő programok fél 8-tól - tavalyhoz hasonlóan - az RTL Klubot juttatják előnyhöz, és mind a Barátok közt, mind a Való Világ az ősszel megszokott számokat tudta hozni.

A piacvezető így a 2012-es évet is jól indította, a 18-49-es korosztályban minden este megnyerte a főműsoridős nézettségi versenyt. Igaz, a közönségaránya elsősorban az X-Faktor vége miatt visszaesett. Az RTL Klubot a képernyő elé ülők 25 százaléka választotta. A TV2 az év végi szárnyalás után újra jócskán 20 százalék alá esett, átlagos közönségaránya 16,4 százalékos volt. A dobogó harmadik fokára a megtáltosodó Cool kapaszkodott fel, mely az első héten 6,4 százalékot ért el, mely a csatorna történetének egyik legmagasabb átlagos közönségaránya volt. Az RTL másik tematikus adója, a Film+ is jól szerepelt, hiszen a nézők 5,2 százaléka nézte főműsoridőben. Ezúttal kevesebb korábbi sikerfilmet tűzött műsorra az M1, mely a Híradó körüli folyamatos botrányok miatt a nézők egy részénél komoly hitelességi veszteséget szenvedett el, így ezúttal 5,1 százalékra futott a közszolgálati csatornától. A közepes adók sorát a Viasat3 zárta 4,5 százalékos közönségaránnyal.
 
 
Ami a naponta változó műsorokat illeti, hétfőn viszonylag jól teljesítettek az NCIS sorozatok a TV2-n, hiszen az alapváltozat közel 22 százalékot, míg a Los Angeles-i verzió 19 százalékot tudott. Kedden a VV simán verte a TV2-n vetített Férfias játékok című filmet. Szerdán Julia Roberts és az Erin Brockovich - Zűrös természet című film sem bírt a villalakókkal. Az éjszakai műsorsávba száműzött Doktor House miatt a kitartó rajongók ugyan fennmaradtak, ám finoman fogalmazva is úgy tűnik, a hazai közönségnél a sorozat túl van a zeniten.

Csütörtökön a TV2 az Édes kis semmiség című vígjátékkal próbálkozott, ám az még a csatorna átlagát sem tudta hozni, míg az RTL-en a VV azt túl is szárnyalta. Igaz, ezt követően a Dr Csont már korántsem volt akkora siker. Pénteken hasonló volt a forgatókönyv, a Csak egy lövés nem sok vizet zavart a VV és a Miami helyszínelőkkel szemben.

Szombaton az eddig megszokott X-Faktor helyett egy hosszabb filmet tűzött műsorra az RTL Klub. A tehetségkutató 50 százalék körüli közönségarányától jócskán elmaradt Az utolsó templomos lovag, ám így is kétszer annyian nézték, mint a TV2-n vetített Végveszélyben címűt. A hét azt is bebizonyította, hogy két Julia Roberts ér fel egy Bud Spencerrel, hiszen a világhírű színésznőnek a TV2-n a héten adott két filmje együtt hozott nagyjából annyit, mint egy Piedóne-féle pofonosztás. A TV2 által vasárnap vetített Álljon meg a nászmenet sem tudta megszorítani az RTL-es valóságshowt.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!