5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az mfor.hu által indított reklámmustrán több mint 15000 szavazat érkezett olvasóinktól a 2007-es reklámokra. Az Önök, és a zsűri szavazatai alapján születtek meg az eredmények.

Szőke és Badár a zsűri tetszését is elnyerte

Ahogy az lenni szokott, a zsűri most is szőrős szívű volt, a közönség pedig bőkezűbben osztogatta a pontokat. Az azonban általánosságban megállapítható, hogy igazán senki nem rajong a reklámokért, ami azt jelenti, hogy ritkán fordultak elő a maximális pontszámok, ugyanakkor az is igaz, hogy rengeteg - 15 ezer - szavazót megmozgatott a verseny. A végeredményét a zsűri, és az olvasók pontszámai alapján számítottuk ki, fele-fele arányban súlyoztuk őket.

Győztesek

TV szpot kategóriában mind a zsűri, mind a közönség a Laboratory Ideas UPC Szőke kapitányos kampányát hozta ki győztesnek, második helyen, közel azonos pontszámmal a Budapest Bank Lelkes Emeséje, és a Publicis T-home „Kezdődik” kampánya végzett.

Online kategóriában szintén ugyanazt tartotta a legjobbnak a közönség és a zsűri is, mégpedig a Carnation Fütyülős brandsiteját. Második helyen a zsűri és az olvasók közel azonos pontszámmal a szintén Carnation által készített Pannon Mobil Internet-et, és a Kirowski  T-Mobile Domino Friends online kampányát értékelte a legjobbnak.

Képek kategóriában már az első helyért is szoros volt a küzdelem, ugyanis a közönségnek a Látványos Grafikai Művek Forradalom c. képe tetszett a legjobban, a zsűrinek viszont az összesítésben nyertes Oliver Stúdió által készített "Richter" kép. A közönség második helyen a Grey Vodafone képét szerette a legjobban.  

Miért pont ők?

A szavazásból egyértelműen kiderül, hogy a közönség igenis vevő a humorra, az átlagostól eltérő megoldásokra, tehát érdemes túllépni a kliséken. Állandó konfliktus az ügynökség és a megrendelő között a kreativitás, "bevállalás" mértékének kérdése. A megrendelők általánosságban inkább a visszafogottabb, jól bevált sémák szerint felépülő kampányokat preferálják, néha a saját döntésük ez, néha az anyavállalat köti meg a kezüket.

Nagy Bálint, a Vodafone kommunikációs igazgatója, és a Magyar Reklámszövetség elnöke örült az eredménynek. Szerinte ez azt  bizonyítja, hogy az emberek észreveszik, ha a nagy reklámtemető sematikus klisé megoldásai közt végre megjelenik egy extrémebb, egyéni hang és megközelítés. Mind Szőke kapitány, mind Lelkes Emese ilyen egyedi, a magyar "ízlés és világlátás" szerint értelmezhető figura. A humor is sokszor garancia, de ebben az esetben - Nagy Bálint szerint elsősorban nem a humor győzött, hanem a stílus, az ötlet, a közhelyektől való elszakadás. Ügyes, de főleg szerencsés kreatívok nyertek, akik két bevállalós ügyfélre akadtak.

A közönség formálja a reklámokat 

Sas István reklámszakember szerint az utóbbi időben inkább a közönség formálja a reklámokat, mint a megrendelő. Ez sok esetben jó, de sokszor épp félrevezetőek lehetnek az előzetes felmérések. A jó reklám lényege, hogy túl tudjon mutatni önmagán, ki tudjon lépni a reklám-szituációból, és a közönség továbbformálhassa a saját képzelőereje szerint, akár szállóigévé válhasson. Mivel nagyon nehéz előre kiszámítani, hogy miből lesz "sláger", és mi az, ami bukásra van ítélve, nagy a kockázata a megszokott stílustól eltérni vágyó hirdetőnek. Az FMCG szektor jellemzően nem is kockázatvállaló e tekintetben.

Sas István szerint az ismétlések száma is döntő tényező a reklám megítélésében, hiszen a sok díjat bezsebelt RTL Klub "Szerintem" (közismertebb néven gumicsirkés) kampánya is furcsának tűnhetett elsőre az átlagnézőnek. Egy előzetes kutatáson, ahol csak egyszer vetítik le a filmet a potenciális leendő közönségnek könnyen megbuknak a rendhagyó filmek, mert elsőre talán nehezen emészthetők. Ugyanakkor miután olyan figurákról van szó, akiket először meg kell ismerni, majd utána lehet, vagy nem lehet megszeretni őket, idő kell ehhez. Kevés ismétléssel nem éri el a kívánt küszöböt, ebben az esetben pedig a legnagyobb bukás lehet a kampány sorsa. 

A reklámszakember szerint Szőke kapitány, és Lelkes Emese sikere a már említett kliséktől való eltérésen kívül még az lehet, hogy mindkét esetben a reklám vállalja magát. Nyílt lapokkal játszik, arról szól, hogy humoros formában ugyan, de a szereplők az játsszák el, hogy hogyan kellene eladni a szóbanforgó terméket.

Szőke kapitány megrendelői oldalról

Grósz Judit, a UPC Magyarország marketing és értékesítési igazgatója nem gondolta nagy kockázatvállalásnak a Szőke kapitány kampányt. Házon belül sejtették, hogy sikeres lesz, azt nem, hogy ennyire. Őket is meglepte a rengeteg visszajelzés, a Szőke kapitányos klubok alapítása, és az, hogy mennyire várják a nézők a folytatást. Grósz Judit az mfor.hu-nak elmondta, hogy a reklámsorozat nem csak ismert, de hatékony is volt, értékesítésében is kiugró eredményeket értek el Szőke kapitánynak köszönhetően. A cég áprilisban a mostanihoz hasonló, de teljesen új kampánnyal jön elő. Az egyetlen hátulütője a sikernek, hogy most már nagy a közönség elvárása a UPC reklámokkal kapcsolatban.

A győzteseknek az mfor.hu ezúton is gratulál!

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!