4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Direkt Marketing Szövetség napokban rendezett turisztikai iparra koncentráló konferenciáján a piaci tendenciák mellett hazai vállalkozások kommunikációja, valamint DM eszközöket mutattak be. Az idén Michelin-csillagot kapott Onyx étteremben két fő dedikáltan foglalkozik a kommunikációs csatornák, vagyis a honlap, a hírlevél és a Facebook oldal tartalmának frissítésével, valamint a rendelés felvétellel és adatrögzítéssel.

A magyar lakosság 2011-ben várhatóan 146,9 milliárd forintot fog belföldi utazásra fordítani a májusi–szeptemberi időszakban, ami közel 22 százalékkal magasabb összeg, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt. Június 2-án a Turizmus és direkt kommunikáció konferencián többek között ezeket a piaci adatokat ismertette a Magyar Turizmus Zrt.

A DMSZ legújabb iparág-specifikus rendezvényén a turisztikai iparban dolgozó szakemberek megtudhatták, hogy a magyar fogyasztók többsége főleg szállodában (37%) és apartmanban (34%) száll meg, 84 százaléka a neten tájékozódik, 42 százalékuk ismerősök ajánlása alapján, 34 százalék utazási katalógusából, 20 százalék útikönyvek segítségével, 15 százalék újságból, magazinból. A nyári belföldi utazások legnagyobb részét (59%-át) júliusra és augusztusra tervezzük, a belföldi utazások kimagaslóan legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A KutatóCentrum felmérése szerint a rendszeresen utazók 50 év alattiak, 67 százalékuk A vagy B státuszú, négyből hárman társas kapcsolatban élnek.
 
A rendezvényen a piaci körkép mellett hazai vállalkozások mutatták be a direkt kommunikációban rejlő lehetőségegeket, ügynökségi oldalról pedig a legújabb trendeket ismerhették meg a vendégek. A Google Magyarország előadásában hangsúlyozta, hogy legtöbbször utazással kapcsolatos kifejezésekre keresnek a böngészőben, a Google Maps, a Google Earth és a Street View könnyen segíthet az éttermek, városok, fesztiválok népszerűsítésében.

Rókusfalvy Pál az Etyeki Kezes-Lábos és az Etyeki Pincefesztivál kommunikációjáról, valamint az NRC kártyarendszer bevezetéséről tartott előadást. Az Onyx étterem ügyvezető igazgatója, Pintér Katalin a kommunikáció harmóniáját nevezte meg a legfontosabb kritériumnak. A Michelin-csillagos étteremben két fő dedikáltan foglalkozik a kommunikációs csatornák, vagyis a honlap, a hírlevél és a Facebook oldal tartalmának frissítésével, valamint a rendelés felvétellel és adatrögzítéssel. A figyelmesség nem csak a konyhában mutatkozik meg, hiszen akár 3 év után is visszakövethetik, hogy mit fogyasztott a vendég, hányadik alkalommal tér vissza az étterembe.

A Kontaktia 1200 hazai szálláshely megkeresésével felmérést végzett az ügyfélkommunikáció formájáról. A válaszadók többsége az sms marketinget ismeri, de még nem használta a kampányok során. Többségük rendszeresen küld hírlevelet, 16 százalék nem tudta megmondani, hogy elsődlegesen milyen marketingkommunikációs csatornán találkoztak velük a vendégek, 24 százalékuk ügyfél-elégedettségi vizsgálatot sem végez. 55 százalék rendelkezik adatbázissal, amelyet az értékesítés során is használ, 19 százalék tervezi a jövőbeli használatát.

A kerekasztal beszélgetés résztvevői, köztük: Erdei János (Magyar Szállodaszövetség), Kelecsényi Ágnes (Turizmus Kft.), Tütünkov-Hrisztov Jordán (főiskolai adjunktus, turisztikai szakértő), Pataki Andrea (Kontaktia) és a konferencia előadói egyetértettek abban, hogy hiányosságok vannak a hazai szálláshelyek, éttermek és egyéb turisztikai szolgáltatók kommunikációjában. A szezon kezdete előtt nem csupán a katalógusok gyártására kell hangsúlyt helyezni, hanem adatbázist frissíteni, az ügyféligények követésére csatornát létrehozni, social media aktivitásokat kialakítani, last minute ajánlatokat a mobilmarketing segítségével célba juttatni vagy saját applikációt fejlesztetni, hogy a nyaralás előtt a fogyasztók még maradandóbb és interaktívabb élményeket kapjanak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!