2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem kivettek az Interfructból, hanem fejleszteni próbálta az SCD Holding, ám kudarcot vallottak a terveik, ezért értékesítették a közelmúltban a láncot, mondta el a Napi Gazdaságnak Tomcsányi Gábor a holding vezérigazgatója.

Rossz gazdasági környezetben értékesítettük az Interfructot, s a piaci pletykák ellenére nem elsorvasztottuk a céget, hanem milliárdos befektetéssel működőképes kereskedelmi hálózattá kívántuk fejleszteni - válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére Tomcsányi Gábor, az SCD Holding vezérigazgatója. Tény, hogy az Interfruct folyamatosan veszített piaci pozíciójából, és az évekkel korábban kidolgozott cash & carry értékesítési forma ráncfelvarrási stratégiája nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A cégnek 2005-ben még nagyjából 60 milliárd forint volt a forgalma, ez 2007-re 47 milliárdra olvadt.

A hard-diszkontok (mint a Lidl vagy az Aldi) megjelenése, illetve a hazai gazdasági recesszió olyan feltételeket teremtett, amelyek mellett az SCD - hangsúlyozottan nem szakmai befektetőként - már nem látott potenciált az Interfructban. Az SCD ma már azt sem titkolja, hogy nagyjából 2,5 milliárd forintot bukott a cash & carry-lánc értékesítésén az egyéb kötelezettség- és kezességvállalások miatt, olvasható a Napi Gazdaságban.

Tomcsányi hangsúlyozta, az elmúlt három évben a tulajdonos nem vett fel osztalékot a társaságtól, illetve semmilyen más formában nem vont el pénzt a lánctól, sőt több milliárd forintot fordított az Interfruct reorganizációjára és fejlesztésére.

Az SCD tulajdonlása alatt épült a győri áruház, amely a lánc legmodernebb üzlete, és a vevőmarketing-tevékenységet is elindították, így például az Interfruct létrehozta a kisebb viszonteladói háttérként működő RIA kiskereskedelmi láncot, mindez azonban a külső körülmények között kevés volt, mondta Tomcsányi Gábor a Napi Gazdaságnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!