A négy legnagyobb cég együttes forgalma év végére elérte az egymilliárd forintot, a Bookline és az Alexandra 2004-hez képest egyenesen árbevételük megduplázódásáról számoltak be. Az igazi robbanás az idén várható, csak a Bookline 1,5 milliárdos forgalommal tervez, a tavalyi 600 millió forintot jóval túlszárnyalva. Az ugrás oka, hogy az internet felhasználók száma elérte a kritikus tömeget, illetve terjed a szélessáv.
Az online könyvvásárlók általában ötezer forintot adnak ki virtuálisan, ami legalább két könyv megvásárlására elegendő. Ez a szám emelkedhet, mivel a kereskedők 5-10, de akár 20 százalékkal is olcsóbban adják a termékeket a bolti árhoz képest. A Fókusz és az Alexandra esetében már 10 ezer fölé tornázták az egyszerre elköltött összeget, így a megrendelők ingyenes, 24 órán belül történő szállítással jutnak hozzá köteteikhez.
A virtuális könyvesboltok regisztrált felhasználóinak száma egyaránt 100 ezer körül van, s jelentős azok száma is, akik csak az árak összevetése miatt látogatnak az oldalakra. A gyors fejlődés miatt a cégek folyamatosan fejlesztenek, az Alexandra honlapja az idén teljesen megújulhat. Az Amazon mintájára várhatóan bele lehet majd lapozni a kötetekbe, olvasható a Világgazdaságban.