2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Videójátékok élő közvetítésével foglalkozó, mindössze 3 éve létező startup céget vásárolt fel az Amazon. Ez az e-kereskedelmi cég történetének második legnagyobb összegű akvizíciója.

970 millió dollárért (230 milliárd forint) vásárolta meg a video streaming szolgáltatásairól ismert Twitch Interactive-ot az Amazon. Az akvizícióval az óriásvállalat hozzájut egy havi 55 millió látogatót vonzó online videójáték-fórumhoz, ahol a felhasználók nem csak nézhetik mások játékát, hanem sajátjukat is megoszthatják a többi nézővel, illetve chatelhetnek. Az Amazon stratégiájában az eddiginél nagyobb szerepet szán a videójátékoknak és a szórakoztatásnak. Amellett, hogy a cégnek van egy játék-stúdiója Seattle-ben, saját termékeire, a Fire TV-re, a Fire okostelefonra és Tabletre is egyre több játékot szeretne fejlesztetni – írja a Bloomberg.

Az Amazon vezetője a vásárlással kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy „a játékstreamek megosztása és azok nyomon követése egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az egész világon és a Twitch egy nagyszerű platformon hozott össze több 10 millió embert, akik több milliárd percet töltenek a képernyők előtt.”

Az Amazon persze élni fog ezzel a hatalmas nézettséggel és számos játék, kontroller, illetve kiegészítő hirdetés jelenik majd meg a Twitch felületein. Itt ugyanis kifejezetten olyan emberek gyűlnek össze, akik tudnak és hajlandóak pénzt költeni videójátékokra, vagyis tökéletes célközönség az Amazon számára.

A Twitch-re egyébként már a Google is szemet vetett, sőt előrehaladott tárgyalásokat folytatott egymással a két cég. Végül az Amazon adta a jobb ajánlatot, amelynek a Zappos.com 2009-es felvásárlása óta (1,19 milliárd dollár) ez volt a második legnagyobb akvizíciója. Az Amazon amúgy sem egy túl aktív felvásárló. A Bloomberg adatai szerint 2012 óta mindössze 18 céget vásárolt fel. A pénz inkább saját fejlesztésekbe fektették, mind a saját okostelefonjuk, tabletek vagy a TV.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!