Június 1-jén elindult a kötelező akciózás a kiskereskedelmi üzletekben. Az intézkedés jól működik és megtette hatását, a bolthálózatok mára már egymásra licitálva jelentik be a kedvezményeket - állítja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) az Országos Sajtószolgálatnak elküldött közleményében. Hozzátéve: a kötelező akciózás így egyaránt hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az infláció csökkentéséhez.
Egyúttal emlékeztettek arra, hogy a kötelező akciózás mértékét a jelenleg érvényben lévő - az akciózást megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyított - legalább 10 százalékról minimum 15 százalékra emelik augusztus elsejével mind a 20 termékcsoport esetében.
Azok a kiskereskedelmi üzletek pedig, amelyekre a kötelező akciózási szabályok kiterjednek, az élelmiszerárstop augusztus 1-jei kivezetését követően, a korábbi 8 árstopos termékfajta közül két termékfajta vonatkozásában valamennyi terméket kötelesek heti rendszerességgel legalább 15 százalékkal alacsonyabb áron kínálni úgy, hogy a 15 százalékos kedvezményt a beszerzési árhoz viszonyítva kell biztosítani. Mindemellett a kötelező akciózásban érintett üzletekben az árstopos termékfajták ára átmenetileg nem lehet magasabb, mint a beszerzési ár.
Az intézkedés így amellett, hogy továbbra is kedvező áron teszi elérhetővé az alapvető élelmiszereket, 2023 augusztusától jelentősen kibővíti a jelenlegi 20 termékből álló akciós árú termékkosarat, amely a kötelező akciónak köszönhetően rendelkezésre áll a vásárlók számára az üzletekben - mutat rá a GFM közleménye. Amely egyúttal arra is kitért, az infláció 2023 végére való egyszámjegyűre való leszorítását szolgálja a most szombaton, azaz július 1-jén induló online árfigyelő rendszer is.