3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tegnap piaczárás után tette közzé a keresőóriás a 2011-es év eredményeit. Az adatok elmaradtak a várakozásoktól, ennek következtében a papír árfolyama a zárás után 10 százalékos mínuszt mutatott. A vállalat részvényenkénti eredménye 9,5 dollár lett, ami ugyan 8,5 százalékos javulás a 2010. év hasonló időszakához képest, viszont jócskán elmarad az elemzők által várt 10,49 dollártól.

Ha figyelmesebben megvizsgáljuk a vállalat által közzétett számokat, akkor semmiképp nem jelenthetjük ki ilyen könnyen, hogy rosszul zárta volna a 2011-es évet. Árbevételét tekintve rekord negyedévet zárt a maga 10,58 milliárdos forgalmával. Ez majdnem 8,9 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez képest, és mindössze 21 millió dollárral marad el a 2006-os év teljes bevételétől.

A Google részvények piaca a jelentést követően

De akkor mi történt? Egyik fő oka a vártnál gyengébb számoknak az Európát fenyegető adósságválság lehet, amely lassítja az egész világ gazdaságát, nem csak a kontinens országaiét. Ha megnézzük a 2011-es évben mely szektorok teljesítettek jól, és melyek rosszul, azt vehetjük észre, hogy azok az iparágak – mint például a technológiai szektor – amelyek jobban ki vannak téve a gazdasági lassulás kockázatának alulteljesítettek, míg mondjuk a közüzemi szolgáltatók, vagy az egészségügyi cégek, magasan felülteljesítettek. A Google még így is az iparág benchmarkjának tekinthető Nasdaq100 index 2,7 százalékos éves hozamához képest 8,7 százalékos éves eredményt könyvelhetett el 2011-ben.

(finviz.com)

Hiába ért el a Google rekord nagyságú árbevételt 2011-ben, ezt csak meredeken növekvő kiadások mellett sikerült. Míg az árbevétele 29 százalékkal nőtt, addig a költségei 38-val. Ehhez nagyban hozzájárultak az értékesítés és a marketing költségei, amelyek majdnem 64 százalékkal nőttek 2010-hez képest. Az Eurozóna bizalmi válsága miatt lassuló gazdaság kevesebb reklámbevételt jelent a cégnek.

Erre válaszul a cég azon fáradozik, hogy a mobil és egyéb a reklámokat megjelenítő eszközök gyorsabb terjedését elősegítse. Ez természetesen megjelenik a cég K+F kiadásain is, amelyek a 2010-es évhez képest 37,21 százalékkal nőttek. Ezek, és a növekvő adminisztrációs költségek miatt a vállalat adózott eredménye mindössze 14 százalékkal, 9,73 milliárd dollárra nőtt az előző évekhez viszonyítva.

A Google gazdálkodásának legfontosabb adatai (mrd USD)

Továbbra is igen magas a cég eszközei közül a forgóeszközök, azon belül is a készpénz, illetve a forgalomképes értékpapírok aránya - 61,5 százalék - az összes eszközhöz képest. Ezen felül még mindig igen magas arányban finanszírozza önmagát a vállalat, amely igen jellemző 2009 óta a nagyvállalatokra. A sajáttőke aránya 77,4 százalék. A legtöbb cég igyekszik minél konzervatívabb finanszírozási formát választani, ami nem minden esetben kifizetődő, hiszen olykor a részvényesek, a befektetett tőke után nagyobb hozamot várnak el, mint a bankok a folyósított hitelek után. A felhalmozott készpénz viszont elősegítheti a további felvásárlásokat, amelyekről eddig is hallhattunk. Az viszont bizonyos, hogy tovább folytatja a mobil eszközökre az androidos rendszerek fejlesztését, melynek érdekében már több akvizíciót is végrehajtott, hogy tovább szélesítse a reklámhordozók számát, és megjelenését.

Aggasztó hír viszont, hogy a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság vizsgálja a Google-t hogy jogtalanul rangsorolja a keresések eredményeit díj ellenében, ezzel torzítva a versenyt a cégek között.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!