Az elemzők 12 százalékos, illetve 2 százalékos növekedést jósoltak.
A bevétel az áfát is magába foglalja, az összehasonlítható számítás pedig csak a legalább egy éve működő boltokat és internetes vásárlási lehetőségeket tartalmazza.
A forgalom nagyságában második számú európai divatházlánc, a Hennes & Mauritz júliusban 2.066 boltot üzemeltett a világ 35 országában a tavaly júliusi 1.828 helyett.
A gazdasági világválság jeleként a Hennes & Mauritz forgalma tavalyelőtt már több hónapban, tavaly összehasonlítható alapon április kivételével minden hónapban elmaradt - 1-11 százalék közötti mértékben - az egy évvel korábbitól. Az új boltnyitásoknak köszönhetően azonban tavaly, a novemberrel zárult pénzügyi évben a cég bruttó bevétele mégis nőtt kissé, 118,7 milliárd svéd koronára (3,5 billió forint) az előző évi 104,04 milliárdról, az adózott eredménye 7,2 százalékkal 16,4 milliárd koronára (484,5 milliárd forint) emelkedett 15,3 milliárdról.
Az idei év már gyorsabb javulást hoz: a májussal zárult első üzleti félévben a Hennes & Mauritz adózott eredménye 8,95 milliárd korona (264,3 milliárd forint) volt, 32,2 százalékkal több az egy évvel korábbi 6,77 milliárdnál, a nettó bevétele 51,9 milliárd koronára (1,53 billió forint) nőtt a korábbi 49,8 milliárdhoz képest.
MTI/Menedzsment Fórum