A bevétel az áfát is tartalmazza, az összehasonlítható számítás pedig csak a legalább egy éve működő boltokra és internetes vásárlási lehetőségekre vonatkozik.
Az augusztussal zárult első háromnegyedévben az adózott eredmény 13,194 milliárd korona (398,3 milliárd forint) volt, 29 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A forgalom nagyságában második számú európai divatházlánc, a Hennes & Mauritz augusztus végén 2078 boltot üzemeltett a világ 35 országában - köztük Magyarországon - a tavaly augusztus végi 1840 és az idén július végi 2.066 helyett.
A gazdasági világválság hatására a Hennes & Mauritz forgalma tavalyelőtt már több hónapban, tavaly összehasonlítható alapon április kivételével minden hónapban elmaradt - 1-11 százalék közötti mértékben - az egy évvel korábbitól. Az új boltnyitásoknak köszönhetően azonban tavaly, a novemberrel zárult pénzügyi évben a cég bruttó bevétele mégis nőtt kissé, 118,7 milliárd svéd koronára (3.500 milliárd forint) az előző évi 104,04 milliárdról, az adózott eredménye 7,2 százalékkal 16,4 milliárd koronára (484,5 milliárd forint) emelkedett 15,3 milliárdról.
Az idei év már gyorsabb javulást hoz: az üzleti év augusztussal zárult első háromnegyedében az adózott eredmény 13,194 milliárd korona (398,3 milliárd forint) volt, 29 százalékkal több az egy évvel korábbi 10,23 milliárdnál, igaz, az átlagos növekedés üteme kissé lassult az első üzleti félévi 32,2 százalékról. A vállalat nettó bevétele pedig 7 százalékkal 78,772 milliárd koronára (2.380 milliárd forint) nőtt az előző üzleti év első kilenc hónapjának 73,382 milliárdjához képest. A piacok helyi valutáiban számolva a bevétel 14 százalékkal nőtt.
MTI