2007. július 27. 06:50

A potenciális vevő a bejárati ajtón való belépés után körülbelül 15 másodpercen belül eldönti, hogy kell-e neki az adott lakás, vagy nem. Ingatlanértékesítése 'know-how' az [[http://www.oc.hu/ Otthon Centrum]]-től.

A potenciális vevő a bejárati ajtón való belépés után körülbelül 15 másodpercen belül eldönti, hogy kell-e neki az adott lakás, vagy nem. Ingatlanértékesítése 'know-how' az Otthon Centrum-től.

Amennyiben hosszú időn keresztül sikertelenül próbáljuk eladni a lakásunkat, az okot legtöbbször a túl magasan meghatározott árban, illetve az ingatlanügynök nem megfelelő munkájában véljük felfedezni. Kevésbé tudatosul bennünk az, hogy tulajdonosként milyen meghatározó szerepünk van abban, hogy lakásunkat felkészítsük a potenciális vevők fogadására - hívta fel a figyelmet elemzésében az Otthon Centrum.

Az Otthon Centrum 2007 elején, kétezer fő megkérdezésével elvégzett budapesti felmérése szerint az ingatlanjukat kezdetben magánemberként hirdetők 40 százaléka végül is ingatlanügynökök segítségével adta el lakását. Ebben nyilván szerepet játszik a szakértők nagyobb szakmai és piacismerete, ugyanakkor az általuk alkalmazott módszerek közül sokat bármelyik lakástulajdonos is képes hatékonyan alkalmazni. Az egyik ilyen eszköz a 'home staging', vagyis a lakás "színpadra állítása".

E módszer mintegy harminc éve alakult ki az Egyesült Államokban, de az igazi áttörés az ezredforduló környékén történt a szakmában. Azóta ott már több tízezer önálló 'home stager' tevékenykedik ebben a viszonylag új iparágban, s nagyon sok ingatlanközvetítő is megszerzi ezt a képesítést, hogy ügyfeleinek pluszszolgáltatást tudjon nyújtani. Nálunk is megjelent már a szolgáltatás iránti igény, de egyelőre tíz lakástulajdonosból kilenc még értetlenül áll a fogalom előtt. Az ügynökökön kívül az ingatlanfejlesztők is alkalmazzák ezt a módszert az új lakások értékesítése során, amikor a lakóparkban bemutató lakást rendeznek be.

Az ingatlanközvetítői iparágban egyöntetű vélemény, hogy '''az első benyomás kulcsszerepet játszik az értékesítésben'''. '''A látogató a bejárati ajtón való belépés után körülbelül 15 másodpercen belül eldönti, hogy kell-e neki az adott lakás'''. Ezután pedig nem sok lehetőséget hagynak maguknak a lakásvásárlók szándékuk megváltoztatására, még akkor sem, ha közben kellemes meglepetések is érik őket. Hogy elérjük a legmagasabb hatásfokot a lakás bemutatásában, már az első napon is tökéletes teljesítményt kell nyújtania az ingatlannak. Mit tehetünk ennek érdekében, hogyan készíthetjük fel a lakásunkat? Álljon itt néhány, az Otthon Centrum tapasztalatai alapján összeállított szempont és jó tanács:


  1. A lépcsőház, előkert, járda rendbetétele a jó első benyomás elérésének alapja.
  2. Feltétlenül tűntessük el a lakásban szanaszét heverő, vagy polcokat díszítő limlomokat.
  3. Ne zavarják az összképet az egyértelműen személyes jellegű tárgyak (családi fotóktól a fogkeféig) sem.
  4. Szellőztessünk, frissítsük a levegőt, a dohányfüst és a háziállatok szaga riasztóan hat.
  5. Nagyon alaposan takarítsunk és portalanítsunk olyan helyeken is, amelyeket nagytakarításkor sem feltétlenül tisztítunk. Ez a tisztaság mellett az újszerűség érzését adja például a bojlereknek, fűtőtesteknek.
  6. Végezzük el a kis költségvetésű, de látványos eredménnyel járó javításokat (pl. csöpögő csap, piszkos lefolyók).
  7. A kopott, vagy extrém színű falakat, ajtókat fessük le semleges, világos színekkel (javasolt a fehér).
  8. A zsúfoltság csökkentése érdekében távolítsuk el az útban lévő, vagy nagyon megviselt bútorokat.
  9. A megvilágítás növelése érdekében az ablakokat tisztítsuk meg, a villanykörtéket cseréljük erősebbre!
  10. Sokat javít az összhatáson dísznövények, vágott virágok elhelyezése is.

A fenti lista természetesen csak javaslat, ám a tanácsok megfogadásával a lakás várhatóan gyorsabban talál majd új gazdára. Vannak ugyanakkor olyan munkálatok, javítások, amiket kifejezetten nem célszerű elvégezni eladás előtt, mert vagy nem térülnek meg, vagy pedig túlságosan személyessé teszik a lakást. Nem javasolt például új csempéket, padlólapokat felrakni, vagy légkondicionálót beszereltetni, fűtőtesteket kicseréltetni.

Minél nagyobb a lakás, a felkészítés nyilván annál költségesebb, és több munkát is igényel. Ugyanakkor többet is nyerhetünk ezen a ráfordítások révén, hiszen egyrészt az ilyen ingatlanok vevői eleve igényesebbek, másrészt minél jobban el tudják képzelni az életüket a lakásban, annál kevesebb helye marad az áralkunak. Értékesebb lakás esetén pedig már egy-két százalékos árkülönbség is komoly összeget jelent.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.