1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A várt növekedés helyett csökkent a Tesco forgalma az első negyedévben hazai piacán a britek lanyha vásárlási kedve miatt, a külföldi érdekeltségeknél viszont nőtt az eladás.

A világ harmadik legnagyobb áruházlánca - az amerikai Wal-Mart és a francia Carrefour után - kedden azt közölte, hogy az első negyedévben 0,1 százalékkal csökkent a forgalma a bevételének és nyereségének kétharmadát adó brit piacon az egy évvel korábbihoz képest. Az elemzők 0,6 százalékos növekedést vártak, viszont a visszaesés kisebb volt a tavaly utolsó negyedévi 0,7 százalékos csökkenésénél.

A 14 országban 5 ezernél is több áruházat üzemeltető kereskedelmi lánc csoportszintű bevétele viszont 6,7 százalékkal nőtt a külföldi érdekeltségek jó szereplésének köszönhetően. Ázsiában például 3,2 százalékkal nőtt az értékesítés az előző negyedévi 1,9 százalékos bővülés után. Európában 2 százalékos volt a növekedés, igaz tavaly október-december között még 2,4 százalék.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!