Az újság csütörtöki cikke szerint mintegy százezer ügyirat elektronikus átalakítása kezdődik meg. Az érdeklődők eddig kizárólag papíralapon, a földhivatalokban tudtak hozzájutni a társasházak és a lakásszövetkezetek ügyirataihoz. A fejlesztés után az interneten keresztül is hozzájuthatnak majd az ügyfelek az adatokhoz, és elektronikus úton nyomon követhetik az ügyintézést.
A következő hónapokban a 2008 és 2012 közötti időszak alaprajzait, alapító okiratait és egyéb információit alakítják át elektronikusan hozzáférhető dokumentummá. Legtöbb teendője a fővárosnak és Pest megyének lesz, hiszen az akták hatvan százaléka ebben a régióban keletkezik. Mint Borsay Tamás, a Fővárosi Kormányhivatal Földhivatalának vezetője a lapnak elmondta, Budapesten öt év alatt csaknem 13 ezer társasházi ügyet kezdeményeztek az érintettek.
A fővárosban jelenleg a feldolgozás előkészületi munkálatai zajlanak. Februártól a hivatal honlapján és az ügyfélszolgálatokon tájékoztatni fogják azokat a lakókat, akiknek az ügyeit a feldolgozás éppen érinti, az éppen digitalizálás alatt álló papírokról ugyanis esetenként csak néhány nap késéssel tudnak kiadni másolatot. A program augusztusi zárása után viszont személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában, a korábbinál olcsóbban, sőt több ügytípusban ingyen juthatnak hozzá az ügyfelek a dokumentumokhoz. Ennek részleteit jogszabály határozza majd meg - számol be a lap.
MTI