Az üdítőitalokat gyártó amerikai társaság szerdai gyorsjelentése szerint a nyereség 2,37 milliárd dollár volt az április-júniusi időszakban az egy évvel korábbi 2,04 milliárd után. Egy részvényre vetítve a profit 1,02 dollár, majdnem pontosan annyi, mint az elemzői előrejelzésekben szereplő 1,03 dollár.
Ugyanakkor a bevétel némileg elmaradt a várakozásoktól, 8,67 milliárd dollár volt, a várt 8,7 milliárd helyett.
A társaság 5 százalékkal több üdítőt adott el, mint a tavalyi második negyedévben. A nagy feltörekvő piacokon, Kínában, Indiában és Latin-Amerikában dinamikusan nőtt a forgalom, míg Észak-Amerika és Európa gyengébben teljesített, főként a gazdasági válság miatt. Európa volt az egyetlen térség, ahol csökkentek a Coca Cola Co. eladásai, a visszaesés 1 százalékos volt.
A Coca Cola márkájú szénsavas üdítőből 5 százalékkal többet adtak el, amiben nagy szerepe volt a labdarúgó világbajnokság köré felépített marketingakcióknak.
A cukros, szénsavas üdítőitalok forgalma együttvéve 3 százalékkal csökkent, míg a gyümölcslevek, teák és ásványvizek forgalma 10 százalékkal nőtt. A tudatos, egészséges táplálkozás szokásának terjedésével összefüggésbe hozható jelenség főként Európában és az Egyesült Államokban figyelhető meg.
MTI/Menedzsment Fórum