A hitelkártya-szolgáltatásokkal foglalkozó cég adózott nyeresége 1,18 milliárd dollárra nőtt az előző évi 885 millió dollárról. A törlesztési mutatók jelentősen javultak, elsősorban az Egyesült Államokban, ahol az első negyedévben a munkanélküliség csökkenni, a gazdaság élénkülni kezdett, a rossz hitelek miatt így a tavalyi 687 millió dollár helyett csupán 47 milliót kellett tartalékolni. Valamennyi piacot együttvéve 943 millióról 97 millióra csökkent a bedőléssel fenyegető hitelek fedezésére félretett céltartalék.
Egy főre számítva átlagosan 3.438 dollárt költöttek AmEx hitelkártyával, ami 14 százalékos növekedés a tavaly január-márciusi időszakhoz képest. Ugyanakkor a társaság költségei 19 százalékkal nőttek, 5,2 milliárd dollárra.
A költségek elsősorban azért ugrottak meg, mert az AmEx a jómódú, sokat költő ügyfelekre koncentrál, akik szorgalmasan gyűjtik a kártyahasználatért járó bónuszpontokat. A pontokat aztán igen költséges ajándékokra, például repülőjegyre váltják be, a programból pedig az élesedő verseny miatt nemigen lehet visszavenni. Az utóbbi időszakban a JPMorgan Chase is átalakította hitelkártya-üzletágát, a második számú amerikai bank így az AmEx-hez hasonlóan bónuszpontokat kínál a kártyahasználatért.
A nagyobb verseny miatt a marketingre is több forrást kellett koncentrálni, ami ugyancsak hozzájárult a költségek jelentős növekedéséhez, a kamatbevételek pedig csökkentek a helyi idő szerint szerdán megjelent negyedéves jelentés szerint. Így végül a nettó bevétel a kártyás költések növekedési ütemétől elmaradó mértékben, 7 százalékkal nőtt, 7,03 milliárd dollárt tett ki, ami azonban meghaladja a Reuters 6,98 milliárdot valószínűsítő elemzői konszenzusát.
A bankkártyás fizetési szolgáltatások globális piacán az AmEx mellett a Mastercard és a Visa a meghatározó szereplő. A két utóbbi cég azonban csak a tranzakciók lebonyolításában vesz részt, míg az AmEx magát a hitelt is biztosítja a hitelkártyához.
MTI