A General Motors történelme során a harmadik legrosszabb eredményt érte el a második negyedévben. A cég amerikai eladásai visszaestek, emiatt leépítésre és költségcsökkentésre kényszerült, ennek egyszeri költségei viszont jelentősen növelték a veszteséget. Egy évvel ezelőtt még minimális profitot jelentett a GM, azóta azonban válságba került az amerikai autóipar.
A 15,5 milliárd dolláros veszteség részvényenként 27,33 dolláros mínuszt jelent, ez pedig a cég történetének harmadik legrosszabb negyedéves eredménye. 2007 hasonló időszakában még 891 millió dolláros nyereségről számolt be a vállalat. Azóta viszont jelentősen visszaestek belföldi eladásai részben a tartósan magas üzemanyagárak miatt, az amerikaiak egyre nagyobb része vált át alacsonyabb fogyasztású autóra a klasszikus amerikai járművekről.
A General Motors bevételei 8,5 milliárd dollárral estek vissza az egy évvel korábbi szinthez képest, így 38,2 milliárd dollárt tettek ki. Az eredményeket kicsit árnyalja, hogy a rekordveszteségből 9,1 milliárd dollár egyszeri kiadás volt. Ebből 3,3 milliárdba került 19 ezer ember leépítése, az ő végkielégítésük, 1,3 milliárd dollár pedig az egyik leányvállalat veszteségei miatt keletkezett.
A közel három hónapig tartó sztrájk, ami a GM egyik beszállítójánál történt, 197 millió dollárjába került az autógyárnak, mivel több mint 30 gyárat le kellett állítani. Az egyszeri kiadások nélkül a második negyedéves veszteség 6,3 milliárd dollár lett, de még ez is jelentősen meghaladja a várakozásokat. Ugyanis még így is részvényenként 11,23 dolláros veszteséget realizált a cég, miközben az elemzők 2,62 dolláros mínuszra számítottak. A bevételek is jelentősen elmaradtak: a 38,2 milliárdos érték több mint 6 milliárd dollárral marad el a szakemberek által várt 44,57 milliárd dollártól.
A kereskedés nyitása előtt New Yorkban 7,4 százalékkal lettek olcsóbbak a General Motors-papírok a tőzsdén.