Az idén a BMW 81.500 motorkerékpárt értékesített, 17 százalékkal többet mint tavaly - jelentette be Hendrik von Kuenheim, a BMW motorkerékpár üzletágának igazgatója a kölni Intermot motorkerékpár kiállítás- és vásáron. Németországban a BMW piaci részesedése 23 százalékra emelkedett a tavalyi 19 százalékról.
A motorkerékpár piac a várakozásokkal ellentétben az idén még nem tudta túltenni magát a tavalyi pénzügyi- és gazdasági világválság következményein, sőt, az értékesítések újabb kétszámjegyű százalékos visszaesést szenvedtek el. "Emiatt szoros figyelemmel követjük a fejleményeket. Amennyiben fennmarad a csökkenő trend, az már a mi eladásainkat is hátrányosan érintheti" - mutatott rá a BMW igazgatója. Az év elején a BMW még enyhe piacbővüléssel számolt.
Tavaly a BMW által megcélzott piaci szegmens forgalma, az 500 köbcenti feletti hengerűrtartalommal rendelkező motoroké egyharmaddal zsugorodott. Németországban a csökkenés 17 százalékos volt. A BMW motorkerékpár üzletágának forgalma emiatt tavaly 13 százalékkal 1,1 milliárd euróra csökkent, az üzleti eredmény pedig kétharmaddal 19 millió euróra esett vissza.
MTI