Úgy tűnik, valóban nagy fesztiválozó nép a magyar. Az OTP Bank legfrissebb felmérésből kiderült, hogy a 18 és 49 év közöttiek harmada volt valamilyen fesztiválon az elmúlt egy évben. Többségük, több mint 72 százalékuk pedig 30 év alatti volt. A fesztiválok finanszírozása kapcsán pedig kiderült; a fiatalabb generáció harmada spórolt pénzből vásárolta meg belépőjét, míg közel ötödük mondta, hogy a szüleitől kapta belépőjét.
Ha az idősebb korosztályt nézzük, más kép rajzolódik ki. A harminc és ötven év közötti válaszadók többsége (44%) már a havi fizetésből vette meg belépőjét. Ebben a korosztályban a megkérdezettek mindössze 22 százalék válaszolta azt, hogy előre félre kellett tennie a jegyre. A szülőkre pedig mindössze 1,5 százalék hagyatkozott.
"A mostani felmérés megmutatta számunkra, hogy a pénzügyileg egyébként sokszor kevésbé tudatosnak gondolt fiatalabb generáció is hajlandó félretenni, megtakarítani, ha olyan rövid távú, határozott célról van szó, mint egy fesztiválbelépő megvásárlása. Fontos látni, hogy egy jól megválasztott megtakarítási konstrukcióval, hosszabb távon, akár az olyan nagyobb célok sem elérhetetlenek, mint egy egzotikus nyaralás, vagy éppen egy külföldi tanulmányút. A célhoz megfelelő megtakarítási eszköz megtalálásában az OTP Bank szakértő tanácsadói segítenek" – értékelte az eredményeket Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.