Kors
Michael Kors Holdings meglehetősen erős tempót diktált az utóbbi 12 hónapban, a papírok ugyanis 90 százalékkal növekedtek. A részvények az utóbbi években töretlenül erősödtek, köszönhetően annak, hogy a vállalat bevétele és nyeresége is felfele tartott. Optimizmusra ad okot a szakértők szerint az is, hogy a tavaly 1,2 milliárd dollárért felvásárolt luxuscipő gyártó, a Jimmy Choo új perspektívákat és további forgalomnövekedést hozhat. Amennyiben a vállalat féléves jelentése igazolja a várakozásokat, úgy a nyár utolsó hónapjában tovább emelkedhet a részvény árfolyama.
LVMH
A világ legnagyobb luxuspiaci vállalata a francia LVMH, amely egyebek mellett olyan márkák felett rendelkezik, mint a nevében csak kezdőbetűkkel szereplő Louis Vuitton vagy a pezsgőiről híres Moët és a limitált szériás konyakok nagyágyúja, a Hennessy. A vállalat papírjainak árfolyama az elmúlt három évben megduplázódott, 12 hónapra visszatekintve pedig 30 százalékos erősödést láthatunk. A szakértők szerint a vállalat kilátásai jók, a cég brandjei nagyon erősek és kedveltek a szupergazdagok körében.
Tiffany
A vállalat mindenképpen ikonikus az ékszerek piacán, ugyanakkor újabb kollekciójában elmozdult a korszerűbb stílusok felé. Ez új lehetőséget is jelenthet, hiszen így a fiatalabbak is beléphetnek a vevőik közé. Az utóbbi időszak eredményei egyébként igazolják a Tiffany stratégiáját, hiszen az első negyedévben a várakozásokat meghaladó bevételt ért el, aminek köszönhetően májusban történelmi csúcsra ugrott az árfolyama.
Ferrari
A média folyamatosan az üzemanyagtakarékos és az önvezető autókról ír. De kit érdekelnek az ilyen járművek, ha valakinek esetleg dollármilliói vannak arra, hogy autószenvedélyének hódoljon. Ha valaki nem engedheti meg, hogy egy ágaskodó lóval díszített kocsit vegyen, akkor is jól járhat a Ferrarival. A szakértők szerint ugyanis jól teljesített ez a részvény is, az elmúlt 12 hónapban 35 százalékkal erősödött. Az árfolyam persze nem független a vállalat teljesítményétől, amely szintén biztatóan bővült, az első negyedévben az autógyártó bevételei 20 százalékkal emelkedtek.
PVH
Egy másik gyűjtőmárka, amely hasonlóan az LVMH vállalathoz több nagy brandet szerzett meg az elmúlt években. Így többek között a Tommy Hilfiger and Calvin Klein is vállalathoz tartozik, de több más márka esetében, mint például a Kenneth Cole and DKNY megszerezték a licenszt, hogy használhassák ezeket a neveket is. A vállalat részvényei az utóbbi 12 hónapban 30 százalékkal drágultak. Igaz a PVH esetében már számottevő kockázat lehet, hogy a forgalombővülés motorja a kínai piac volt, így az eszkalálódó kereskedelmi háború érintheti őket.
Luxottica
A felsoroltak közül a legtöbb kérdőjel valószínűleg a napszemüvegek királyának számító vállalat körül van. Olyan márkák tartoznak hozzájuk, mint a Ray Ban és az Oakley, valamint az Armani, a Burberry és a Chanel brandek alatt is ők gyártják a napszemüvegeket. A vállalat 2015-ben volt csúcson azt követően többféle nehézség miatt megtorpantak. Az első negyedéves számok viszont azt mutatták, hogy a Luxottica maga mögött hagyta a hullámvölgyet, ugyanis története legmagasabb árrését érte el. Ha a magas nyereséghányad és a forgalom növekedése kitart, az nagy valószínűséggel hamarosan az árfolyamokban is visszaköszön majd.
Jogi közlemény
A Menedzsment Fórum (mfor.hu) honlapján szereplő adatok, információk, elméleti és gyakorlati elemezések, kommentárok, előadások és egyéb írások (a továbbiakban együttesen: „Honlaptartalom”) tájékoztató céllal készülnek, azok befektetési ajánlást nem tartalmaznak, és így nem valósítanak meg a befektetési vállalkozásokról és árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi 138. törvény („Bszt.”) szerinti befektetési elemzést vagy befektetési tanácsadást.
A Menedzsment Fórum (mfor.hu) nem befektetési vállalkozás, amely kiegészítő tevékenysége körében befektetési elemezéseket készít, vagy befektetési tanácsadást nyújt az ügyfelei részére. A Menedzsment Fórum (mfor.hu) az adott pénzügyi eszközre általa tájékoztató céllal készített honlaptartalomból esetlegesen következő ügyletkötésben semmilyen módon nem vesz részt, és így a Menedzsment Fórum (mfor.hu) függetlensége megőrzésre kerül. Mindezekből következik, hogy a Menedzsment Fórum (mfor.hu) honlaptartalmával vagy annak közreadásával a Bszt., valamint az annak hátteréül szolgáló, az Európai Parlament és a Tanács 2004. április 21-én kelt, 2004/39/EK számú, a pénzügyi eszközök piacairól szóló irányelve („MIFID”) jogszabályi célja nem sérül.