Előzetesen úgy tűnt, hogy a TV2 végre hétköznap estéken is fogást találhat az RTL Klubon, és a számukra kevésbé komfortos kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) is olyan programstruktúrát raktak össze, amely révén a nézők nem csak, hogy odakapcsolnak, de a csatornán is maradnak. Volt a kínálatban korábban remeklő műsor (Ninja Warrior Hungary), celebeket nehéz (A legbátrabb páros) és nem hétköznapi helyzetekben bemutató (Csak show és más semmi) is. Emellett cuki gyerekek is képernyőre kerültek (Mit tenne a gyereked?) és saját gyártású sorozatok (Korhatáros szerelem, Bogaras szülők). A szeptemberi programmal szemben a nézőket nem csak rébuszokkal csalogatták, hanem az egyes műsorok is erős promóciót kaptak.
Mindez azonban csak arra volt elég, hogy az első héten egy-egy műsor viszonylag erősen nyisson, bár már akkor sem lehetett arról beszélni. hogy mindent letarolt a csatorna. A második hétre viszont elfogyott a lendület, és a nézők többsége inkább a Survivor-t, illetve az RTL szokásos műsorait (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) választották.
Vélhetőleg az elmúlt időszakok bukdácsolásai is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy mind gyakrabban röppennek fel olyan pletykák, amelyek azt sejtetik, hogy a TV2 tulajdonost válthat. Nem kell persze eget rengető fordulatra gondolni, továbbra is a Fidesz kormányzat házi médiája maradna, de az eddigiekhez képest új tulajdonoshoz, a Mészáros Lőrinc fémjelezte Opushoz kerülhet Andy Vajnától. Ha igazak az információk, akkor a médiavállalat mostani vezetése is elbúcsúzik, így az egykoron az RTL Klub, most pedig a TV2 élén álló Dirk Gerkens is távozhat. Erről legutóbb a 444.hu írt hosszabb anyagot, bár ennek megvalósítása mindenképpen átszervezésekkel járna. Egy ilyen piaci koncentrációra a kormányzati elképzeléseket egyébként támogató felügyeleti szervek (NMHH, GVH) aligha engedélyezik. Így bár lehet, hogy megvalósítják a kormányközeli médiatermékek centralizációját, jogilag erre valamilyen megoldást kell még kidolgoznia az illetékeseknek. Persze az is elképzelhető, hogy a mostani tulajdonosi szerkezet papíron nem változik, de a médiatermékek irányítása így is közös platformra kerül.
A háttérben dolgozók számára ettől függetlenül nagyon fontos lenne, hogy a TV2 mind csatorna-, mind csoport szinten minél több nézőt érjen el, hiszen a kormányzati üzenetek eljuttatásához erre szükség lenne. Már csak azért is, mert jövőre két olyan választás is lesz, amelyen a mostani jelentős fölényét meg szeretné tartani a kormánypárt: tavasszal az Európa Parlament magyar küldötteire, míg ősszel az önkormányzatokra és a polgármesterekre szavazhatunk. Érdemes persze megjegyezni, hogy a TV2 (önmagában és csoportszinten is) a hirdetők szempontjából fontos célcsoportban ugyan rendre elmarad az RTL-től, ám az utóbbiak számára kevésbé fontos idősebb polgárok körében viszont kifejezetten jól áll. A politika számára pedig nem a csatorna kvázi piaci értéke a legfontosabb, hanem a szavazók mobilizálásának potenciálja.
Visszatérve a műsorokra, a mögöttünk hagyott héten a TV2 programjai közül a 18-49 éves korosztályt vizsgálva a Ninja Warrior hozta ugyan a műsorsávját a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest ellenében, de az elején a Survivor jobb volt az ügyességi vetélkedőnél. Kedden a Legbátrabb párosnál már ez sem állt, de legalább tartotta a lépést az RTL programjaival. Szerdán és csütörtökön azonban megindult a lejtőn a nézettség, hiszen a Mit tenne a gyereked ugyan a csatorna átlaga körül hozott, a Sztárok és párok viszont már ettől elmaradt. Pénteken a Csak show és más semmi szintén a TV2 átlagos számai körül hozott nézőket, aznap ráadásul a Korhatáros szerelem is jól teljesített, hiszen a saját műsorsávjában nyert.
Szombaton az X-Faktor ismét elsöprő volt, már a legutóbb is szuperlatívuszokban írtunk a tehetségkutató nézőszámáról, amit a harmadik adással sikerült még egy picit feljebb srófolni, hiszen szombaton 1 millió 326 ezer ember nézte az RTL programját. Az X-Faktor által hozott mutató a mostani tévés környezetben kiemelkedőnek számít, de talán érzékelteti a nagyságrendet, ha leírjuk, a TV2 egyébként verhetetlen vasárnapi programja, a Sztárban sztár 800 ezer nézőt hoz. Értelemszerűen utóbbi ezzel is simán vitte a vasárnapot.
A 42. héten tehát ismét ellépett vetélytársától az RTL főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek), amit jelez az is, hogy a hét estéből hatot megnyert. A két nagy kereskedelmi adó között a különbség kinyílt, miután az RTL Klub (15,8% SHR) közönségaránya ugyan nem változott a TV2-é (10,2% SHR) viszont csökkent. A heti mutatók alapján az RTL-es kábelcsatornák hajszálnyit erősödtek, hiszen mind a F+ (5% SHR), mind a Cool (3,5% SHR) közönsségaránya minimálisan nőtt. Egy picit előre tudott lépni a Viasat3 is, amely 2,5 százalékot ért el, míg a Duna TV maradt az 1 százalékos közönségarány alatt.