5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábban a Continental Powertrain divíziójaként működő Vitesco Technologies megállapodásokat írt alá a Groupe PSA-val és a Hyundai-jal az első teljesen integrált elektromos tengelyhajtás-rendszer beszállításáról különböző sorozatgyártott modellek számára. A két vezető OEM-mel kötött megállapodása tükrözi a Vitesco Technologies az intelligens és személyre szabott, átfogó villamosítási megoldások úttörőjeként betöltött pozícióját. Az új elektromos meghajtásrendszer gyártása már meg is kezdődött a Vitesco Technologies tiencsini gyárában, Kínában.

„Nagy örömmel tölt el, hogy bejelenthetem, két vezető járműgyártó is a Vitesco Technologies-t választotta, hogy innovatív elektromos meghajtás-egységekkel lássa el elektromos sorozatgyártott modelljeit.” – mondta Andreas Wolf, a Vitesco Technologies vezérigazgatója. „Az új integrált tengelyhajtás egységünknek és a meghajtás-egységek villamosítása terén szerzett széleskörű tapasztalatunknak köszönhetően mára a Vitesco Technologies az elsőszámú választás azon autógyártók számára, amelyek arra törekednek, hogy az emobilitás élmezőnyébe kerüljenek.”

A Groupe PSA a Vitesco Technologies új elektromos meghajtásrendszerét az e-CMP moduláris elektromos platformja számára választotta, amelyet olyan kompakt akkumulátoros elektromos autók fognak használni, mint a Peugeot e-208 és az Opel Corsa-e. A Hyundai Motor Corporation pedig a Vitesco Technologies-t a Beijing Hyundai-jal létrehozott vegyesvállalaton keresztül tette Kínai beszállítójává. Két modell fogja a Vitesco Technologies elektromos meghajtásrendszerét alkalmazni: az Encino kompakt SUV és a Lafesta szedán. Mindemellett további autógyártók is a Vitesco Technologies mellett döntöttek, hogy meghajtásrendszereket szolgáltassanak tisztán elektromos autóik számára, melyeket a következő 12 hónap során terveznek piacra dobni. Az innovatív elektromos tengelyhajtás-rendszer fogja hajtani a német start-up Sono Motors által épített Sion akkumulátoros elektromos járművet is. „Az elektromos járművek egyre elterjedtebbé válnak – a kifinomult technológiánkkal a fedélzetükön” – tette hozzá Wolf.

Forrás: Continental
Forrás: Continental

Hosszú távú fókusz a meghajtás villamosításán

A több mint egy évtizedre visszanyúló villamosítási jártassága az összes nagy autógyártó számára kulcsfontosságú partnerré teszi a Vitesco Technologies-t. A vállalat hosszú távú és időtálló elkötelezettsége az úttörő elektromos mobilitási megoldások terén még 2006-ban kezdődött meg. 2011-re ez az elektromos meghajtásrendszer már a piacon volt, a Renault modelljei, a Zoe, Fluence és Kangoo révén. Most a Vitesco Technologies arra használta fel az elektromos meghajtásrendszerek terén szerzett tapasztalatát és komoly szakértelmét, hogy elektromos tengelyhajtás-rendszerének innovatív harmadik generációját is piacra juttassa.

Két teljesítményszint és az osztályon belüli legjobb teljesítménysűrűség, méret, és súly

A rendszerekkel és elektronikával kapcsolatos szakértelmüket kihasználva a Vitesco Technologies mérnökeinek sikerült tovább javítaniuk a rendszer egyes elemei – az elektromos motor, a teljesítményelektronika, és az erőátvitel – közötti interakciót. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a meghajtásrendszer könnyebb, kompaktabb, és költséghatékonyabb lett. Az új folyadékhűtéses elektromos motorral és teljesítményelektronikával rendelkező modul kevesebb, mint 80 kg-ot nyom. Ezen kívül egy, a sebességváltóba integrált új parkolózár funkció is beépítésre került. A rendszer különböző alkotóelemeinek intelligens kombinációja és integrációja révén lehetőség nyílt számos csatlakozó és kábel eltávolítására, amelynek hatására a költségek még tovább csökkentek.

"Magas szinten integrált elektromos tengelyhajtás-rendszerünket 100-tól 150 kW-os teljesítménnyel kínáljuk.” – mondta Thomas Stierle, a Vitesco Technologies hibrid elektromos jármű üzleti egységének vezetője. „A maximális 150 kW-os teljesítményével és 310 Nm-es maximális nyomatékával az erőteljesebb verzió egy hagyományos két literes turbódízelmotorral hasonlítható össze, miközben a saját osztályában a legjobb teljesítménysűrűséget, méretet, és súlyt kínálja.” – tette hozzá.

Hangsúly a villamosított és teljesen elektromos technológiákon

A Vitesco Technologies amellett döntött, hogy az új elektromos tengelyhajtás-rendszerét Kínában, a világ jelenleg legnagyobb és leggyorsabb ütemben növekvő elektromos jármű-piacán építi meg, ügyfeleihez közel. Ennek köszönhetően a Vitesco Technologies nemcsak jobban tudja kiszolgálni vásárlóit, hanem közszemlére is tudja tenni a tiancsini üzem elektromos meghajtás-technológiában felépített jártasságát. Az üzem magas szinten automatizált gyártósorai nagy volumenű gyártást tesznek lehetővé a lehető legmagasabb minőségi kívánalmaknak megfelelően.

Jelenleg a Vitesco Technologies azon kevés autóipari rendszerszolgáltatók egyike, akik mindössze egyetlen forrásból képesek teljes körű elektrifikációval szolgálni. A vállalat széleskörű portfóliója a 48 voltos villamosítás-technológiáktól és a hibrid meghajtások alapelemeitől a tisztán elektromos meghajtásrendszerekig terjed.

„Befektetési stratégiánkat az eddiginél még nagyobb mértékben fogjuk a villamosított és teljesen elektromos technológiákra összpontosítani, és több belső forrást fogunk ezekre a területekre csoportosítani. Mindezzel jelentősen erősítjük jelenleg is magas szintű elektronikai szakértelmünket.” – magyarázta Wolf.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!